1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Twórcy F1 2010 o błędach w grze i pracy nad łatką

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez Utakata, Październik 2, 2010.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. Utakata

    Utakata Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 30, 2010
    Posty:
    187
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Na oficjalnym forum gry F1 2010 roi się od opisów różnego rodzaju błędów i niedociągnięć zaobserwowanych przez graczy. Przedstawiciele firmy Codemasters postanowili odpowiedzieć na część zarzutów, które ich zdaniem wynikają z niezrozumienia złożoności Sztucznej Inteligencji.

    Już kilka dni po premierze najnowszego symulatora wyścigów Formuły 1 na twórców gry posypały się gromy. Gracze doszukali się kilkunastu poważnych błędów i co najmniej kilkudziesięciu mniej dokuczliwych niedociągnięć, z których większość dotyczy sposobu działania Sztucznej Inteligencji.


    W odpowiedzi deweloper przygotował obszerną informację wyjaśniając przyczynę nieporozumień. We wpisie Caldery na oficjalnym forum gry przeczytać można o tym, jak skomplikowany model SI zastosowany został w F1 2010. Sztuczna Inteligencja uwzględnia m.in. szereg czynników indywidualnych u każdego z kierowców w tym na przykład umiejętność wyprzedzania, szybkość reakcji na starcie, umiejętność jazdy na mokrej nawierzchni a nawet preferencje dotyczące poszczególnych torów. Złożoność ta tłumaczy często zaskakujące dla graczy poczynania komputerowo sterowanych przeciwników.

    Twórcy gry przyznali, że tryb treningów i kwalifikacji korzysta z symulacyjnego modelu, przypominającego nieco rozwiązania z menedżerów piłkarskich. Wyniki odnotowywane przez rywali pokrywają się jednak z tymi, jakie osiągnęliby, gdyby „fizycznie” wypuścić ich na tor pod kontrolą SI. W wyścigu wszystkimi oponentami (rzecz jasna z wykluczeniem żywych graczy) na bieżąco kieruje już jednak Sztuczna Inteligencja. Nie ma też żadnych dodatkowych skryptów czy ukrytych trików, jakimi posługują się komputerowi kierowcy.



    Deweloper potwierdził istnienie kilku błędów, związanych przede wszystkim z pit-stopami. Są one przedmiotem analiz i powinny zostać naprawione w zapowiadanej łatce. Dotyczy to także m.in. teleportujących się bolidów, nieprawidłowych wskazań zużycia paliwa, degradacji opon oraz błędnych komunikatów inżyniera wyścigowego.

    Niestety, poza zapewnieniami, że twórcy F1 2010 poważnie traktują wszystkie zgłaszane uwagi o zaobserwowanych błędach w grze, a prace nad znalezieniem rozwiązań trwają, z opublikowanego komunikatu gracze nie dowiedzieli się niczego o ewentualnym terminie, w jakim udostępniona zostanie wyczekiwana łatka.
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. virus666

    virus666 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 31, 2009
    Posty:
    144
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Koszalin
    A wystarczyło posiedzieć dłużej przy testach:/ Coraz więcej gier niestety jest robionych w stylu "aby zdążyć w terminie". Później łatanko i "szafa gra"
     
  4. voltan91

    voltan91 XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 15, 2009
    Posty:
    1773
    Polubienia:
    104
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Bytom
    Są ludzie którzy łatek nie mają jak ściągnąć na X'e...
    Ale cóż... Błędy to codzienność w grach wideo.
     
  5. Hawaiski

    Hawaiski Świeżak Świeżak

    Dołączył:
    Wrzesień 6, 2009
    Posty:
    3
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Świdnica Polska, Poland
    JA powiem tak EA powino nauczyc sie od Codmasters robic grafike,a codmasters od EA jak zrobic reszte.Posiadam F1 2010 i F1 Challenge '99-'02 i w tej grze nie mam takich błedów
     
  6. michanow

    michanow Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 2, 2010
    Posty:
    128
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    i tu się z tobą nie zgodzę, "reszta" jest bardzo dobra, model jazdy wspaniały, tryb kariery również, tylko codemasters powinno się trochę bardziej przyłożyć, dłużej testować grę aby wychwycić bugi, bo gdyby nie one to gra była by idealna. Tyle w temacie
     
  7. Knoper93

    Knoper93 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 1, 2009
    Posty:
    130
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    poczekamy, zobaczymy łatkę , może gierka jeszcze zabłyśnie
     
  8. motek

    motek Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 6, 2010
    Posty:
    109
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Nowy Targ
    To prawda ale gdy trafia do nas (graczy ) informacja o przeniesieniu premiery wyczekiwanej gry jesteśmy poirytowani, a twórcy tracą w naszych oczach.
     
  9. flo

    flo Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 27, 2008
    Posty:
    124
    Polubienia:
    11
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    się biorą dzieci?
    nie wiem czy nie bardziej traca w naszych oczach gdy placimy za cos kase a dostejemy wybrakowany produkt
     
  10. Vassi

    Vassi Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 3, 2010
    Posty:
    551
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Wrocław
    No łatka by się przydała z tego co czytałem jest dużo błędów chociaż mi żaden naradzie się nie przytrafił .
     
  11. Paso_holik

    Paso_holik Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 24, 2009
    Posty:
    178
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    szkoda trochę gry bo tak hucznie była zapowiadana a bugi wg mnie są poważne przynajmniej te z pit-stopem i nie bardzo chce mi się wierzyć że ich nie wychwycili, szkoda bo codemasters odwalili kawał dobrej roboty
     
  12. kenczi

    kenczi Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    106
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Jakby odwalili kawał dobrej roboty, to w grze nie było by tylu błędów !
     
  13. jerrybonq

    jerrybonq Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Wrzesień 19, 2010
    Posty:
    18
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    1
    Miasto:
    Olsztyn
    widać musieli zdążycz przed 2011, bo wtedy to i numerek musieli by zmienić:]
     
  14. SebeekS

    SebeekS Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 16, 2009
    Posty:
    471
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Miasto:
    Ostrowiec Świętokrzyski
    Co do grafiki, to ty chyba nie grałeś w np. fife 11 na pc'cie ?
    @Topic
    Ja grając w f1 na żadnego buga nie trafiłem, ale mam nadzieję że wypuszczą szybko patcha i sytuacja się załagodzi, ponieważ jest to jedna z niewielu firm, które chciałbym aby odniosły duży sukces :p

    @PatrixOK
    To chyba czas zainwestować w okulary z twojej strony, skoro nie widzisz różnicy między 1920x1080 msaax4 do tego shadery ustawione na high w porównaniu do xboxowego 1280x720 aax2 ...
     
  15. PatrixOK

    PatrixOK Banned

    Dołączył:
    Sierpień 17, 2009
    Posty:
    653
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    0
    Ja grałem w fife 11 na PC i dla mnie to jest to SAMO co fifa 10 na konsole
     
  16. trayman

    trayman Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 26, 2008
    Posty:
    218
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Wrocław
    Przynajmniej dbają o klientów. EA już by pewnie schowało głowę w piasek i wydało patcha za jakieś pół roku.
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum