1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Unlimited Detail - rewolucyjna technologia generowania trójwymiarowej grafiki

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez NikoBellic91, Sierpień 2, 2011.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. NikoBellic91

    NikoBellic91 Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Grudzień 22, 2009
    Posty:
    2891
    Polubienia:
    691
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Tokyo
    Bruce Dell, szef firmy Euclideon, po roku milczenia postanowił powrócić i przypomnieć światu o autorskiej technologii generowania grafiki nazwanej Unlimited Detail. Według zapewnień Della, to rewolucyjne rozwiązanie pozwoli osiągnąć 100 tysięcy razy lepsze efekty niż w przypadku obecnie stosowanych metod.

    Unlimited Detail opiera się na renderowaniu sceny przy pomocy niezliczonej ilości małych „atomów”, w przeciwieństwie do grafiki opartej na klasycznych wielokątach, gdzie obraz jest generowany za pomocą trójwymiarowych modeli pokrytych teksturami. Podobny system był dotychczas wykorzystywany w medycynie i nauce. Pozwala on na wygenerowanie bardzo dokładnych modeli, jednak ich liczba jest ograniczana przez moc komputera. W przypadku Unlimited Detail ten problem znika.



    Aby zaprezentować swoje osiągnięcia, firma Euclideon stworzyła specjalną wyspę o powierzchni kilometra kwadratowego. Pierwotnie składała się ona z około 21 trylionów poligonów. Następnie, australijski zespół skonwertował ją z dokładnością do 64 atomów na jeden milimetr sześcienny. Dzięki takiemu zabiegowi możemy dojrzeć poszczególne kamyczki znajdujące się na ziemi.

    Unlimited Detail ma zakończyć erę niedoskonałości graficznych, które mamy teraz okazję oglądać (wyskakujące obiekty lub zmiana modeli „w locie”). Dell zaznaczył jednak, że obecna prezentacja nie oddaje w pełni możliwości nowej technologii. W następnych filmach mają się pojawić m.in. dużo dokładniejsze cienie, a za kilka miesięcy SDK (zestaw narzędzi dla programistów) autorstwa Euclideon ma być dostępny dla twórców gier.

    Pierwsze prezentacje australijskiego zespołu wzbudziły nadzieje, ale i pewne obawy. Niektórzy specjaliści od grafiki trójwymiarowej uważali technologię Unlimited Detail za „zbyt dobrą, by była prawdziwa”. Aby przekonać się o tym czy Euclideon rzeczywiście posiada rewolucyjne rozwiązanie, będziemy musieli poczekać jeszcze kilka miesięcy.​

    Jestem ciekawy, czy nasze konsole dały by radę z tą technologią :>

    Źródło: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=60995
     
    Ostatnio edytowane przez moderatora: Grudzień 24, 2014
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. Jechu

    Jechu V.I.P V.I.P XBOX MANIAK Użytkownik Game Master PSforum.pl

    Dołączył:
    Luty 2, 2009
    Posty:
    3910
    Polubienia:
    91
    Punkty za osiągnięcia:
    48
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    z Syreniego Grodu
    Mogliby to dac w nextgenach :D

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
     
  4. Mnih

    Mnih XBOX MANIAK XBOX MANIAK Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 24, 2009
    Posty:
    2808
    Polubienia:
    205
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Bydgoszcz
    miazga... ale pewnie tylko panowie z NASA sobie pograją w gry z taką grafiką..
     
  5. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    21 trylionów poligonów ?? Mój PC zwiesza się przy 10 milionach jak pracuję nad modelem, a oni tryliony już ciekawe co za bestie to obsługują.
     
  6. QwerTaj

    QwerTaj V.I.P V.I.P

    Dołączył:
    Lipiec 20, 2009
    Posty:
    2052
    Polubienia:
    235
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Ostróda
    Strasznie smutne te ich modele, takie bez życia.
     
  7. Kuzarek

    Kuzarek Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 4, 2009
    Posty:
    265
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    Ostrów wlkp.
    chciałbym jak zachowuje się woda przy takim silniku.
     
  8. ms_crew

    ms_crew Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 5, 2009
    Posty:
    298
    Polubienia:
    0
    Punkty za osiągnięcia:
    16
    Hmmm moze xbox 10000 to pociagnie :)
     
  9. Mohaa90

    Mohaa90 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2009
    Posty:
    294
    Polubienia:
    27
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    Miasto:
    Szczecin
    "Pozwala on na wygenerowanie bardzo dokładnych modeli, jednak ich liczba jest ograniczana przez moc komputera. W przypadku Unlimited Detail ten problem znika."


    Piszą wyraźnie że przy tej technologii moc komputera to nie problem. ;)
     
  10. MrDraiger

    MrDraiger V.I.P V.I.P XBOX MANIAK

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2009
    Posty:
    2859
    Polubienia:
    334
    Punkty za osiągnięcia:
    83
    Miasto:
    Inowrocław
    Chciałbym zobaczyć grę na tym silniku/ na tej technologii, ciekawe co by wyszło ze współpracy z Crytekiem :)

    Wysłano z Xperii X8
     
  11. QwerTaj

    QwerTaj V.I.P V.I.P

    Dołączył:
    Lipiec 20, 2009
    Posty:
    2052
    Polubienia:
    235
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Ostróda
    Nic. Crytek robi gry ze świetną grafiką, ale po co im Crytek, skoro oni mają jeszcze lepszy silnik/technologię? :D
    Chciałbym zobaczyć Forze 5 i Alana Wake 2 na tym silniku (?).
     
  12. Lusus

    Lusus Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Listopad 21, 2010
    Posty:
    361
    Polubienia:
    75
    Punkty za osiągnięcia:
    28
    To tylko ladnie zaprezentowana ciekawosta. Nie wspominaja np o tym jak trudno jest zrobic animacje takich obiektow, nie mowiac o fizyce albo ze ta ich wyspa to kilka modeli na krzyz i kopiuj, wklej. Gra zrobiona z duzej ilosci roznych modeli zrobionych z "atomow" zajelaby pewnie powierzchnie dyskowa konkretnej serwerowni. Twierdzenie ze moc komputera nie gra roli to tez haselko relamowe. Technologia fajna ale nie oszukujmy sie, gdyby byla mozliwa do zastosowania na szeroka skale to Epic, Crytek czy id Software juz by sie za to wzieli, bo sam pomysl nie jest nowy.

    Inny przyklad takiego silnika: http://youtu.be/Gshc8GMTa1Y
     
Wczytywanie...
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum