1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Według deweloperów Just Cause produkcja gier AAA przestała być opłacalna

Temat na forum 'Aktualności' rozpoczęty przez -=SETH=-, Luty 9, 2014.

  1. -=SETH=-

    -=SETH=- -= XBOX GOD =- Członek Załogi Administrator Super Moderator Xbox One V.I.P Pomocnik XBOX MANIAK Game Master Liga XboxForum.pl Achievement Hunter PSforum.pl

    Dołączył:
    Wrzesień 11, 2010
    Posty:
    28146
    Polubienia:
    3221
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    مصر
    [​IMG]



    Branża gier się zmienia czasem na lepsze, czasem na gorsze. Jednak w dzisiejszych czasach coraz więcej tytułów, nawet klasy AAA posiada mikropłatności. Niekiedy niektóre legendy oldschoolu są też przekształcane w gry F2P - ostatnią ofiarą jest Dungeon Keeper.

    Teraz dla deweloperów liczy się kasa, kasa, kasa... Mało kto dba już o interes graczy, abyśmy jako wierni konsumenci dostali pełen, a nie pół-produkt. Dobrym przykładem jest ostatnie Gran Turismo 6, gdzie za dodatkową opłatą możemy dokupić kredyty - na zakup nowych aut. Ponad to nowe SoulCalibur, Ridge Racer i Ace Combat stały się grami free-to-play, pomimo iż w większości są oparte na samotnej zabawie.

    Teraz głos zabierają twórcy popularnego Just Cause i zmierzającego na next-geny Mad Maksa.

    Avalanche Studios twierdzi, że obecnie niewiele gier w cenie 60$ zarabia na siebie, a wynik 3,5 mln sprzedanych kopii to nie sukces.

    Wydawcy i deweloperzy bardzo rzadko widzą zwrot kosztów produkcji z gier o długości o 5 do 8 godzin.

    Pan Sundberg (założyciel) obawia się, że Mad Max okaże się komercyjną klapą. Christofer podkreśla, iż koszty tworzenia gier na nowe sprzęty wiąże się z wielkimi kosztami i nawet gdyby 2 miliony konsumentów nabyło MM to i tak koszty się nie zwrócą.

    Cóż jeśli każdy zacznie tak myśleć, to albo w każdej grze będą mikropłatności, albo z rynku znikną dzieła klasy AAA, a zastąpi je wirus zwany f2p - stający się formułą pay-to-win, a nawet pay-top-play.​


     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. RaptorPL

    RaptorPL Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Czerwiec 8, 2013
    Posty:
    207
    Polubienia:
    16
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Konin
    Niestety teraz deweloperzy patrzą tylko na kasę. Prosty przykład np Battlefield 4 czy mikropłatności w GTA V które psują całą frajdę z gry. A takich gier z naprawdę wybitną i długą fabułą jest już coraz mniej. Ja liczę na Far Cry 4 i Fable :)
     
Wczytywanie...

Poleć forum