Wieloplatformowa rozrywka Microsoftu - konsolowcy razem z mobilnymi graczami

Krawol

Banned
Użytkownik


Microsoft wprowadzając na rynek system Windows Phone 7 rozszerzył zasięg doświadczeń związanych z rozrywką na urządzenia mobilne. Teraz ta przyjemność dostępna jest także dla posiadaczy tabletów z Windows 8. Ale to nie wszystko. Inżynierowie w laboratoriach Microsoftu usilnie pracują nad połączeniem różnych platform w jeden gamingowy ekosystem.

Jeśli pomysł projektantów wypali, będzie możliwy jednoczesny udział w rozgrywce osób stojących przez Kinectem oraz użytkowników smartfonów i tabletów, którzy mogą znajdować się nawet na drugim krańcu świata.

Oczywiście komfort rozwiązania będzie zależał od jakości połączenia internetowego, ale rozważania na ten temat odłóżmy na bok. Microsoft zakłada, że komunikacja nie będzie wąskim gardłem i skupia się na dopracowaniu systemu, który niedogodności związane z wieloplatformowością odsunie w niepamięć.

Pomysł zgłoszony do opatentowania w drugim kwartale 2012 roku i opublikowany niedawno w periodykach Urzędu Patentowego Stanów Zjednoczonych, zakłada stworzenie środowiska growego, które pozwala na tworzenie przestrzeni 3D i współdzielenie się nią pomiędzy osobami korzystającymi z dowolnych urządzeń. Microsoft nie sugeruje żadnej konkretnej platformy sprzętowej, co stwarza nadzieję, być może płonną, na powstanie prawdziwie wieloplatformowego (sprzętowo-programowego) rozwiązania.



Na razie brzmi to może nieco zawile, ale już wyjaśniamy na przykładzie w czym rzecz. Microsoft w aplikacji patentowej przytacza rozgrywkę w wirtualnego baseballa. Dwóch graczy - pałkarz i chwytający - znajduje się przez konsola Xbox z Kinectem. Kamera Kinecta tworzy model 3D przestrzeni, w której znajdują się gracze. Odpowiadające im awatary, które naśladują rzeczywiste ruchy, są umieszczane w środowisku 3D gry.

Kolejny z graczy, w tym przypadku miotacz, korzysta z tabletu bądź smartfona. Na ekranie swojego urządzenie widzi pałkarza i chwytającego. Korzystając z menu dotykowego może wykonać rzut, który z kolei zostanie wyświetlony na ekranie dwóch pierwszych graczy. I tak dalej. Oczywiście to tylko jedna z możliwych konfiguracji. Najwięcej zastosowań Microsoft widzi właśnie w grach, które intensywnie wykorzystują detekcję ruchu oferowaną przez Kinecta.


Inne rozwiązanie. W tym przypadku mamy dwóch graczy. Jeden korzysta z telewizora i Kinecta, a drugi tabletu. Pierwszy gracz wizualizowany jest jako ludzka postać, a drugi odpowiada za inteligencję przeciwnika.

źródło: Microsoft: patent na jednoczesną interakcję graczy korzystających z róznych platform sprzętowych
 

4Fun

Użytkownik
Użytkownik
Odp: Wieloplatformowa rozrywka Microsoftu - konsolowcy razem z mobilnymi graczami

coop.. ;d fajna sprawa :D

ZaTapatalkOwane z Samsung Galaxy Y
 

Enz0

Użytkownik
Użytkownik
Aktualnie posiadam lumie 610 i cieszy mnie to ze osiagniecia ktore wbije na telefonie lacza sie z gamsecorem na konsoli. A jak wypali to co wyzej to masakra ; ). Jak najbardziej na plus !
 

motek

Użytkownik
Użytkownik
Odp: Wieloplatformowa rozrywka Microsoftu - konsolowcy razem z mobilnymi graczami

Zapowiada się ciekawie ;-) chociaż takie granie to raczej dla dwóch osób w jednym pokoju bo inaczej tego sobie nie wyobrażam.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
 

Do góry Bottom