Xbox One: Microsoft nie wprowadzi upgrade´u RAM-u

TigraTeam

Banned


Dyskusja na NeoGAF z udziałem Alberta Penello - menadżera ds. planowania w Microsofcie - na temat ewentualnych zmian sprzętowych okazała się tylko dyskusją. Zaprzeczono bowiem, że ilość RAM w Xboksie One może być zwiększona.

Penello rozpoczął dyskusję na NeoGAF na temat decyzji sprzętowych. Jak pisał:

Zostało kilka miesięcy do premiery konsol, a jak pamięta każdy obserwator branży - specyfikacja się zmienia. [...] Czy znając przewidywaną specyfikację obydwu urządzeń możecie wskazać okoliczność lub decyzję, którą mógłby podjąć właściciel platformy, w związku z którą niezależnie od teoretycznych możliwości sprzętu urządzenie z pozoru słabsze mogłoby faktycznie być mocniejsze? [...] Wierzę, że dyskusja może wyjaśnić, dlaczego nie chcemy dyskutować o specyfikacji, dopóki finalne, sklepowe wersje konsol nie wejdą w obieg.
Słowa te wywołały plotki, jakoby Microsoft przymierzał się do zwiększenia dostępnego RAM-u z ośmiu do dwunastu gigabajtów. Tak się jednak nie stanie, co ostatecznie potwierdził Penello na Twitterze.

cda
 

mich2406

Użytkownik
Użytkownik
Uuu prztyczek w nos dla tych, którzy ślepo wierzyli w te wszystkie plotki o 12 GB RAMu i podkręcaniu procesora do 4 Ghz :)
 

maxoff

Użytkownik
Użytkownik
To było raczej do przewidzenia że "chwilę przed premierą" nic już jeśli chodzi o sprzęt nie zmienią...
Druga kwestia to to że nie bardzo rozumiem polityki MS bo w tych czasach pamięć DDR3 nie jest przecież droga więc czemu wkładają jej tyle co "kot napłakał" jak by nie można od razu zapakować 12GB i po sprawie.
Tym bardziej że konsola ma znów wystarczyć na kilka następnych lat, a przy dzisiejszych standardach nie wydaje się ona za bardzo "nextgen'owa" i znów będzie trzeba obcinać jakieś detale w grafice bo sprzęt nie będzie dawał rady...
 

spioszeq3

Użytkownik
Użytkownik
Bo po prostu nie potrzeba więcej ramu. Co z tego, że wsadzisz tam nawet 32 GB ramu, jak reszta sprzętu nie będzie potrafiła tego wykorzystać/zarządzać.
 

Lewis

Użytkownik
Użytkownik
ludzie konsola to nie PC ile razy to trzeba pisac ;/
 

rafallo

Użytkownik
Użytkownik
Bo po prostu nie potrzeba więcej ramu. Co z tego, że wsadzisz tam nawet 32 GB ramu, jak reszta sprzętu nie będzie potrafiła tego wykorzystać/zarządzać.
Gdyby wsadzili 40 GB DDR3 to nic im by to nie dało.
Tu się liczy GDDR5, gdzie ma konkurencja i tam takie GDDR5 jest zdecydowanie lepsze niż marne DDR3... Różnica jest kolosalna, nic by nie dało zwiększenie ramu nawet do 100GB DDR3. Po 1, nie ma gry, która wykorzystywałaby 4 GB ramu, po drugie GDDR5 jest zdecydowanie lepszy od DDR3.

PS. Ale MS się zamoczył... dziwne, że nie zrobili od razu GDDR5
 

Testtest2

Użytkownik
Użytkownik
Druga kwestia to to że nie bardzo rozumiem polityki MS bo w tych czasach pamięć DDR3 nie jest przecież droga więc czemu wkładają jej tyle co "kot napłakał" jak by nie można od razu zapakować 12GB i po sprawie.
Mogli by wsadzić i 120GB , tylko po co? Żebyś mógł się kolegą chwalić że masz tyle bajtów?

Nie jestem fanem dawania zbędnych rzeczy których i tak nikt nie wykorzysta, a będą tylko podnosić cenę.
 

horacy4

Użytkownik
Użytkownik
M$ Robi tanio a liczy sobie drogo.
 

maxoff

Użytkownik
Użytkownik
Mogli by wsadzić i 120GB , tylko po co? Żebyś mógł się kolegą chwalić że masz tyle bajtów?
Bez przesady nie mówię tu o 120GB czy 1200GB ramu - bo to faktycznie parodia i taka ilość pamięci była by zupełnie zbędna. Mowa jest o marnych 12GB które na pewno by się lepiej sprawdziło bo duża ilość textur przechowywana jest właśnie w RAMIE (i to bez różnicy czy to PC czy konsola bo zasada jest w obydwu przypadkach jest bardzo podobna).
Druga sprawa że właśnie jak pisałem DDR3 to w zasadzie stara pamięć która nie jest już droga i włożenie tych kilku GB więcej nie podniosło by drastycznie ceny konsoli i z pewnością było by dużo korzystniejsze przy texturach w wysokiej rozdzielczości... Zresztą gdzieś już czytałem (nie pamiętam teraz gdzie) o pewnych TRICK'ach na texturach HD które będą właśnie wykorzystywane i będą one obniżały rozdzielczość by starczyło mocy i ramu konsoli do ich obsługi, a co niestety będzie objawiało się gorszą grafiką wyświetlaną na TV.
 

Do góry Bottom