Xbox One: Podkręcono procesor graficzny konsoli

TigraTeam

Banned



Marc Whitten z Microsoftu ogłosił dziś, że Xbox One zmienił się nieco od targów E3. W nowej wersji beta konsoli podkręcony został procesor graficzny. Zoptymalizowano również sterowniki.

Nie podano wielu szczegółów, mamy jednak ten najważniejszy: taktowanie procesora graficznego zwiększono z 800 MHz do 853 MHz. Sterownik graficzny został również ponoć zbudowany od nowa i zoptymalizowany. Microsoft szlifuje jeszcze system operacyjny konsoli.


cda
 

djploki

Użytkownik
Użytkownik
Od początku byłem pewien,że Microsoft to zrobi po ogłoszeniu specyfikacji PS4. Pamiętam jak na mnie najeżdżano,gdy napisałem tą wypowiedź-że to niemożliwe,aby cokolwiek poprawiali przy Xbox One skoro ogłosili już jej specyfikację. Jeszcze raz się potwierdza,że Microsoft może z konsolą zrobić wszystko,tym bardziej,że ma jeszcze trochę czasu do premiery-stać ich na to. Od początku mam też w planach zakup ich konsoli i tego planu nie mam zamiaru zmieniać. Aczkolwiek 53 Mhz to tyle co kot napłakał. Mogłaby być jeszcze wersja bez kinecta i już będzie spoko.
 

Filemon666

Użytkownik
Użytkownik
Nie wazne co zrobia z ta konsola ja stawiam tylko na SONY. A tego klocka kupie gdy bedzie mozliwa juz przeróbka
 

KejGi

Użytkownik
Użytkownik
No tak staraja sie wykupic po tym jak sie okazalo, ze na E3 pokazali puste pudlo a gry byly odpalane na PC z innymi bebechami niz w X0
 

peh

Banned
A niech podkrecą o 100% przecież mają taki system chłodzenia że konsola może latać włączona przez 10lat! :D

A tak na serio, Microsoft już wie ze ma słabszy sprzęt, ciekawe tylko co to da skoro mają o 1/3 mniej shaderów niż maszynka konkurencji. Będzie ciekawie, oby tylko tornado nie wyleciało z tego VHSa od tych wszystkich overclockingów.
 

-=DEXTER=-

Pomocnik
Pomocnik
Użytkownik
Od początku byłem pewien,że Microsoft to zrobi po ogłoszeniu specyfikacji PS4. Pamiętam jak na mnie najeżdżano,gdy napisałem tą wypowiedź-że to niemożliwe,aby cokolwiek poprawiali przy Xbox One skoro ogłosili już jej specyfikację. Jeszcze raz się potwierdza,że Microsoft może z konsolą zrobić wszystko,tym bardziej,że ma jeszcze trochę czasu do premiery-stać ich na to. Od początku mam też w planach zakup ich konsoli i tego planu nie mam zamiaru zmieniać. Aczkolwiek 53 Mhz to tyle co kot napłakał. Mogłaby być jeszcze wersja bez kinecta i już będzie spoko.
Co innego zmiana taktowania a co innego zmiana hardware.

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
 

Altres

V.I.P
V.I.P
Użytkownik
Od początku byłem pewien,że Microsoft to zrobi po ogłoszeniu specyfikacji PS4. Pamiętam jak na mnie najeżdżano,gdy napisałem tą wypowiedź-że to niemożliwe,aby cokolwiek poprawiali przy Xbox One skoro ogłosili już jej specyfikację. Jeszcze raz się potwierdza,że Microsoft może z konsolą zrobić wszystko,tym bardziej,że ma jeszcze trochę czasu do premiery-stać ich na to. Od początku mam też w planach zakup ich konsoli i tego planu nie mam zamiaru zmieniać. Aczkolwiek 53 Mhz to tyle co kot napłakał. Mogłaby być jeszcze wersja bez kinecta i już będzie spoko.
Podkręcić zawsze się da, gorzej jakby chcieli zmienić kartę graficzną. Swoją drogą bardzo dobrze że szlifują konsolę, jak już zobaczymy to ocenimy jak dobrze.
 

BlindObserver

Użytkownik
Użytkownik
Sterownik napisali od nowa, żeby karta throtlowała - inaczej nie wytrzymałaby roku. Niby zmiana ta przyniosła 6% wzrost wydajności - z 50% przewagi PS4 pod względem wydajności GPU będzie 44%. Dużo to nie jest, a więcej nie są w stanie poprawić, bo się w TDP nie wyrobią.
 

darudek_ek

Użytkownik
Użytkownik
Sterownik napisali od nowa, żeby karta throtlowała - inaczej nie wytrzymałaby roku. Niby zmiana ta przyniosła 6% wzrost wydajności - z 50% przewagi PS4 pod względem wydajności GPU będzie 44%. Dużo to nie jest, a więcej nie są w stanie poprawić, bo się w TDP nie wyrobią.
PS4 nie ma 50% większej wydajności w rzeczywistości tylko na papierze. Tylko kompletny laik może dodawać i odejmować sobie procenciki, bo każda gra indywidualnie i inaczej korzysta z GPU. Setki testów kart graficznych dowiodły, że ilość procesów, shaderów i innych ****reli nigdy nie idą w parze proporcjonalnie do wzrostu wydajności. Zatem PS4 faktycznie w rzeczywistości może mieć przewagę 20-30%, więcej nie. 20% przekłada się na kilka klatek więcej, zatem jeśli gra na X1 chodzi w stałych 30 klatkach, to PS4 może wyświetlić 6-10 klatek więcej. Na tym koniec większej wydajności. Przy stałych klatkach te kilka więcej w dla wielu nie zrobi różnicy.

Większa wydajność PS4 nie zapewni lepszych efektów, oświetlenia itp. M$ jest w stanie różnicę nadrobić w sterownikach i Direct X, którego PS4 nie obsługuje. Mówiąc inaczej w grach multiplatformowych różnica może być żadna lub niewielka. Inaczej wygląda sprawa w exach, bo te będą graficznie lepsze.

Dodatkowo nie wiadomo co z dodatkowymi rdzenami GCN. M$ mógł po prostu zlecić AMD ich wyłączenie. Wiesz co to oznacza dla overlockerów? To, że z czasem zablokowane rdzenie zostaną odblokowane i X1 dostanie pełne 12 tak, jak PS4
 

maxoff

Użytkownik
Użytkownik
Od początku byłem pewien,że Microsoft to zrobi po ogłoszeniu specyfikacji PS4. Pamiętam jak na mnie najeżdżano,gdy napisałem tą wypowiedź-że to niemożliwe,aby cokolwiek poprawiali przy Xbox One skoro ogłosili już jej specyfikację. Jeszcze raz się potwierdza,że Microsoft może z konsolą zrobić wszystko,tym bardziej,że ma jeszcze trochę czasu do premiery-stać ich na to. Od początku mam też w planach zakup ich konsoli i tego planu nie mam zamiaru zmieniać. Aczkolwiek 53 Mhz to tyle co kot napłakał. Mogłaby być jeszcze wersja bez kinecta i już będzie spoko.
Podkręcenie taktowania procesora robi się softwarowo więc mogą to nawet zrobić wypuszczając 1-wszą aktualizację i w niej wymusić wyższe taktowanie....
Oby tylko nie wpłynęło to na przegrzewanie się układu - wiem, wiem wiatrak na układzie gigantyczny ale...
 

NikoBellic91

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
@darudek_ek Obawiam się, że nowe sterowniki i DirectX dużo nie dadzą Xbox'owi One, przez te archaiczne 8 GB DDR3. Nie dość, że DDR3, to z tych 8 GB, 3 GB idzie na sam system i multitasking. I jednocześnie obawiam się, że w przyszłych grach typu np. Battlefield 5, to na PS4 będzie można grać w stałych 60 FPS, a na Xboxie One w chrupiących 30 FPS.
 

L4mia

Użytkownik
Użytkownik
jej ale to będzie moc obliczniowa po softwarowym tuningu!

aż strach pomyśleć co będzie jak Sony podkręci taktowanie swojej grafiki - a gdyby "nie daj Boże" napisali nowy sterownik grafiki (wiadomo, że nie tak dobry jak z M$ - bo tylko oni się na tym znają a Sony ma samych amatorów a nie programistów) to byłoby niedobrze - bo jak nie trudno się domyślić im więcej mocy obliczeniowej tym więcej jej przybędzie nawet przy niewielkiej (+50% względem M$ - ale to oczywiście nieprawda bo matematyka nie ma tu zastosowania) różnicy

jest takie znane powiedzenie że "z pustego i Salomon nie naleje" ale M$ to nie dotyczy bo Oni dadzą radę :p
 

Seban_ZA

Użytkownik
Użytkownik
Niech kręcą, podkręcają bo jak nie to ludzie się na Playa poprzerzucają
 

Lewis

Użytkownik
Użytkownik
@darudek_ek Obawiam się, że nowe sterowniki i DirectX dużo nie dadzą Xbox'owi One, przez te archaiczne 8 GB DDR3. Nie dość, że DDR3, to z tych 8 GB, 3 GB idzie na sam system i multitasking. I jednocześnie obawiam się, że w przyszłych grach typu np. Battlefield 5, to na PS4 będzie można grać w stałych 60 FPS, a na Xboxie One w chrupiących 30 FPS.
dobre okreslenie chrupiace 30 fps :D masz like:D
 

fryc88

Użytkownik
Użytkownik
Jak to mówią "z g... bata nie ukręcisz"...
 

Sokar

Użytkownik
Użytkownik
M$ jest w stanie różnicę nadrobić w sterownikach i Direct X, którego PS4 nie obsługuje. Mówiąc inaczej w grach multiplatformowych różnica może być żadna lub niewielka. Inaczej wygląda sprawa w exach, bo te będą graficznie lepsze.

Dodatkowo nie wiadomo co z dodatkowymi rdzenami GCN. M$ mógł po prostu zlecić AMD ich wyłączenie. Wiesz co to oznacza dla overlockerów? To, że z czasem zablokowane rdzenie zostaną odblokowane i X1 dostanie pełne 12 tak, jak PS4
DirectX?! Po co jak jest OpenGL.
Co do tych rdzeni, odblokowania i overclockingu... :) Przypomnij sobie sprawę z Xboxem i dodatkową pamięcią RAM, która można było zamontować... No i od premiery PS3 nie słyszałem aby ktoś odblokował 7 SPE i dzięki temu niektóre gry działały szybciej... To że będzie mieć wszystkie odblokowane rdzenie, nie znaczy że będzie wszystkie wykorzystywał. To samo się tyczy Xboxa. To że dolutowałeś dodatkowe 32 DDR nie robiło z niego najniższego modelu SEGA CHIHIRO... Hardware hardwarem, ale bez wsparcia software jest niczym... ;)

Niech chłopaki z M$ się optymalizują, dobra konkurencja może być dla nas tylko korzyścią ;)

Nie mogę się już doczekać relacji po premierze obydwu konsol i testów porównawczych na retailowych platformach :)
 

darudek_ek

Użytkownik
Użytkownik
Open GL to dobre API dla popierdółek na smarty, ewentualnie dla gier, które od 0 pisze się właśnie pod te biblioteki. Rzecz w tym, że silniki graficzne nie buduje się w oparciu o Open GL, a właśnie Direct X. Wydajność Direct X i Windowsa jest znacznie większa niż Unixa i Open GL. Jeśli spojrzysz na listę gier, które wykorzystują Open GL to zobaczysz tam tytuły bardzo stare, albo takie które używają zarówno Direct X jak i Open GL. W skrócie Direct X jest najpopularniejszym i najwydajniejszym SDK.

W kwestiach rdzeni tak naprawdę nikt nie wiem, co M$ zrobi w przyszłości. Może je równie dobrze odblokować w update, który dorzuci nowe sterowniki. W dzisiejszych czasach to bułka z masłem. Jeśli tylko producent na chama nie blokuje rdzeni lub mnożnika to odblokowanie jest trywialne i chodzi stabilnie. Taki cel może być również zamierzony przez M$. Za 3 lata braknie mocy konsolu, wypuszczą aktualizację i obdlokują APU.

PS4 bez wątpienia zmiecie exami X1, szczególnie graficznie. Multiplatformy mogą wyglądać tak samo lub z lekką przewagą na korzyść PS4. Wyjdzie w praniu.
 

smrodek11

Użytkownik
Użytkownik
Cały czas wykorzystuje się OpenGL i DX, w przypadku takiego Awesomenauts gra chodzi lepiej, płynniej właśnie korzystając z OpenGL
 

RaptorPL

Użytkownik
Użytkownik
Jak już ma być droga to racja niech chociaż dobrze ją podkręcą ,żeby było widać różnicę z PS4.
 

fryc88

Użytkownik
Użytkownik
W praniu będzie tak jak z obecną generacją. Większość gier, poza exclusivami, ma nieznaczne różnice, których podczas gry nikt nie zauważy, nie zwróci po prostu na nie uwagi. Poza tym nie grafiką, ramem i procesorem żyjemy, pamiętajmy, że chodzi głównie o grywalność, a TO kuleje w dzisiejszych grach.
 

Do góry Bottom