Open GL to dobre API dla popierdółek na smarty, ewentualnie dla gier, które od 0 pisze się właśnie pod te biblioteki. Rzecz w tym, że silniki graficzne nie buduje się w oparciu o Open GL, a właśnie Direct X. Wydajność Direct X i Windowsa jest znacznie większa niż Unixa i Open GL. Jeśli spojrzysz na listę gier, które wykorzystują Open GL to zobaczysz tam tytuły bardzo stare, albo takie które używają zarówno Direct X jak i Open GL. W skrócie Direct X jest najpopularniejszym i najwydajniejszym SDK.
W kwestiach rdzeni tak naprawdę nikt nie wiem, co M$ zrobi w przyszłości. Może je równie dobrze odblokować w update, który dorzuci nowe sterowniki. W dzisiejszych czasach to bułka z masłem. Jeśli tylko producent na chama nie blokuje rdzeni lub mnożnika to odblokowanie jest trywialne i chodzi stabilnie. Taki cel może być również zamierzony przez M$. Za 3 lata braknie mocy konsolu, wypuszczą aktualizację i obdlokują APU.
PS4 bez wątpienia zmiecie exami X1, szczególnie graficznie. Multiplatformy mogą wyglądać tak samo lub z lekką przewagą na korzyść PS4. Wyjdzie w praniu.