1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

XO dev kit- pytanie

Temat na forum 'Konsola' rozpoczęty przez Belic, Lipiec 27, 2013.

  1. Belic

    Belic Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 20, 2009
    Posty:
    161
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    lubelskie
    Siemka mam pytanie, co oznacza dokładnie stwierdzenie: "każdy Xbox One jako dev-kit dla domorosłych developerów"? Wiem że dosłownie oznacza to możliwość tworzenia gier na XO przez początkujących developerów bez konieczności podpisywania umowy z M$, no ale przecież to jest niemożliwe aby 1 osoba potrafiła stworzyć takie tytuły jak np GTA, COD, BF itd.... przecież do tego trzeba kilka tysięcy ludzi? o co tutaj chodzi i jak to możliwe aby na "SAMEJ" konsoli bez żadnych innych urządzeń można było tworzyć gry....coś tu nie halo... może mi to ktoś wytłumaczyć o co tutaj chodzi? Pozdrawiam
     
  2. Lotnik421 Xbox One

  3. paul323

    paul323 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Październik 14, 2010
    Posty:
    73
    Polubienia:
    17
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Miasto:
    Małopolska
    Tutaj chodzi o robienie prostych gier 2d, a nie gier AAA.

    Wysyłane z mojego Xperia x10 Mini Pro za pomocą Tapatalk 2
     
  4. Belic

    Belic Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 20, 2009
    Posty:
    161
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    lubelskie
    czyli chodzi o to że:

    1. XO umożliwi początkującym developerom tworzenie "prostych gier" (głównie indie games) bez konieczności podpisywania umowy z M$ i co za tym idzie będzie taka osoba mogła umieszczać takie gry np. w Marketplace. dobrze rozumiem?

    2. czyli tacy developerzy będą mogli tworzyć gry na "SAMEJ" konsoli bez użycia innego sprzętu?

    Proszę o odpowiedź na te 2 pytanka.
     
  5. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    1. I tak i nie, z tą umową i wrzucaniem na marketplace to raczej nie do końca tak będzie, na pewno będzie jakiś regulamin i filtrowanie treści ale to musimy poczekać na więcej informacji.
    2. Jak to sobie wyobrażasz ? Co padem będziesz układał sobie części planszy i tyle ? Oczywiście że potrzebny będzie komputer z odpowiednim oprogramowaniem i ludzie z odpowiednią wiedzą.

    Jeśli myślisz że będziesz mógł stworzyć sobie grę jak w jakimś edytorze plansz to niestety ale muszę zgasić twój zapał, potrzebujesz co najmniej wiedzę oraz umiejętności odnośnie programowania i tworzenia grafiki do gier, oraz oczywiście silnik gry. Dobrym rozwiązaniem jest zaznajomienie się z Unity 3d bo to właśnie na nim będzie można tworzyć gry, ma on również swoją darmową wersję trial ale rzecz jasna gry wtedy również będą musiały być darmowe, żeby czerpać z nich korzyści trzeba go zakupić.

    P.s Jeśli chcesz tworzyć gry, to oczywiście zachęcam cię do tego bo jest to świetna sprawa, ale musisz zdawać sobie sprawę z tego że nawet stworzenie takiej gry jak Limbo jest ciężkie jeśli się dopiero zaczyna. I bardziej proponował bym ci potworzyć coś na PC a później chwytać się za konsolę. No chyba że to zwykła ciekawość, to wtedy nie ma rozmowy.
     
  6. -=DEXTER=-

    -=DEXTER=- Pomocnik Pomocnik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 8, 2008
    Posty:
    7158
    Polubienia:
    552
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Miasto:
    Kalisz, Poland
    Oczywiście potrzebujesz jeszcze PC, oprogramowania i umiejętności.

    Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
     
  7. Belic

    Belic Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 20, 2009
    Posty:
    161
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    lubelskie
    no ok spoko, czyli " to że każdy Xbox One posłuży jako dev-kit dla domorosłych developerów" oznacza to, że Xbox One połączony z PC+oprogramowanie+dodatkowa wiedza z zakresu tworzenia gier i dopiero wtedy można tworzyć gry w oparciu o to stwierdzenie (Xbox One jako dev-kit ). Czy teraz dobrze rozumiem? czyli X musi być połączony z PC?
     
  8. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    Nie, odbywa się to inaczej. Poczytaj trochę o tworzeniu gier na konsolę, bo chcesz żeby ci w 3 punktach rozpisać to co ludzie uczą się latami i robią miesiącami. I poczytaj co to devkit bo zaczynasz od złej strony.
     
  9. Belic

    Belic Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 20, 2009
    Posty:
    161
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Miasto:
    lubelskie
    już wiem: najpierw tworzenie gry konsolowej (pisanie kodu) na PC'cie a następnie przeniesienie jej i testowanie na Xbox One czy teraz mam rację?
     
  10. smrodek11

    smrodek11 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2011
    Posty:
    275
    Polubienia:
    12
    Punkty za osiągnięcia:
    18
    Taa, tylko oprogramowanie dostarczone przez M$ powinno posiadać w sobie możliwość debugowania stworzonej aplikacji na konsoli (żeby nie przenosić jej ręcznie po każdej zmianie na konsolę).
     
  11. Altres

    Altres V.I.P V.I.P Użytkownik

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    2387
    Polubienia:
    130
    Punkty za osiągnięcia:
    63
    Miasto:
    Głuchołazy
    Po co ci ta wiedza ? Pytasz z ciekawości czy chcesz tworzyć gry ? Zapomniałem teraz tak masz rację mniej więcej tak to wygląda, a debugowanie to już inna bajka najpierw trzeba coś stworzyć.
     
  12. robcio26

    robcio26 Użytkownik Użytkownik

    Dołączył:
    Lipiec 13, 2013
    Posty:
    27
    Polubienia:
    1
    Punkty za osiągnięcia:
    3
    Miasto:
    Opole
    Jeśli chodzi o xbox 360 gry się pisze w C++ i directx(xbox 360 nie obsługuje opengl z tego co wiem). Pobierasz Xbox 360 SDK neighborhood oraz visual studio 2010 + do tego directx SDK(można ze strony microsoftu ściągnąć). W opcjach projektu masz już szablon projektu tak ,że jak skompilujesz program to wygeneruje ci .xex Który możesz odpalić na konsoli z RGH. Sam se kiedyś napisałem hello worlda(program który wyświetla napis hello world) na konsoli. W xbox one będzie podobnie o ile zrobią na niego RGH albo coś w tym rodzaju. Jak chcesz pisać gry na konsole to tylko C++. Możesz stworzyć np grę na kompa w directx i później ją przeporotwać co nie jest takie trudne bo wszystkie wywołania directx będą takie same i nic w kodzie nie będziesz musiał zmieniać. Jedyne co zmienisz to sterowanie padem i tyle, ale jak nie masz wiedzy w zakresie programowania to w życiu żadnej gry na żadnego xboxa nie stworzysz. Pozostaje nauka programowania. Życzę powodzenia.


    Czy ty w ogóle czytałeś SDK Doc? // DOG

    @Dog mi nie chodzi o to ,że można np stworzyć sobie grę na xboxa 360 na nielegalnym sdk(tzn normalnie jakąś umowę chyba trzeba podpisywać i zapłacić). Na nielegalnym można sobie stworzyć jedynie homebrew dla użytkowników przerobionych konsol sam kiedyś taką aplikację napisałem z pomocą xbox 360 neighborhood. Nie wiem o co ci chodzi. Przepraszam jak jakąś głupotę walnąłem.
     
Wczytywanie...

Poleć forum