Batman: Arkham City to jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Serwis 1UP miał szczęście zostać zaproszony na niedawny pokaz tego tytułu i wyniósł z niego solidną dawkę nowych informacji.
Demonstracja trwała 25 minut i pokazywała misję, w której Batman próbował odbić Kobietę Kot z rąk Dwóch Twarzy. Oglądając działającą wersję gry redaktorzy serwisu dowiedzieli się sporu ciekawych rzeczy. Tym razem hak z linką posłuży nam nie tylko do atakowania wrogów oraz burzenia ścian, ale może on teraz również chwytać z oddali przedmioty, które następnie błyskawicznie trafiają w ręce naszego bohatera. Rozszerzono też zastosowanie peleryny i przy odrobinie wprawy potrafi ona utrzymać nas ciągle w powietrzu, bez potrzeby lądowania. Ponadto dostępny arsenał wzbogacony zostanie o bomby dymne, czyli tradycyjny element ekwipunku Batmana, którego z jakiegoś powodu zabrakło w Arkham Asylum.
Warto też wspomnieć, że Arkham City nieprzyjaciele będą mogli brać zakładników. W pierwowzorze podobnie postąpił Zsasz, ale była to jedynie pojedyncza oskryptowana scenka, a teraz w taką opcję wyposażona zostanie sztuczna inteligencja każdego wroga. Ponadto, w trybie detektywistycznym broń zostanie podświetlona specjalnym kolorem, dzięki czemu z łatwością dowiemy się jak uzbrojony jest każdy przeciwnik. Co więcej, zakres ruchów naszego zamaskowanego bohatera zostanie rozszerzony. Teraz zlatując na wroga będziemy mogli nie tylko przywalić mu buciorami, ale również złapać go za gardło. Żeby nie było zbyt łatwo, część wrogów zostanie wyposażona w pancerze, które uniemożliwią nam wykończenie ich pojedynczym ciosem. Co gorsza, o ile w pierwszej części na raz musieliśmy walczyć z maksymalnie 12 oprychami, to tym razem liczba ta zostanie podniesiona do co najmniej 25.
Podczas zwiedzania miasta, co pewien czas otrzymywać będziemy komunikaty informujące, że ktoś znajduje się w opałach. Możemy wtedy albo pomóc tej osobie, albo ją zignorować. Przeszkodą na naszej drodze często będą zamknięte drzwi wyposażone w elektroniczny zamek. By je otworzyć będziemy musieli wpierw znaleźć źródło elektryczności, następnie rzucić w nie bumerangiem, a potem wykorzystać go do wywołania zwarcia w zamku. W pierwowzorze Batman cały czas pozostawał w kontakcie radiowym z Wyrocznią. W Arkham City zastąpi ją natomiast wierny kamerdyner Bruce’a Wayne’a, czyli Alfred. Na koniec warto wspomnieć, że w udostępnionej wersji Harley Quinn nie przemawiała głosem znanej z pierwszej części Arleen Sorkin. Zapytani o to twórcy nie chcieli jednak odpowiedzieć, czy podobnie będzie w finalnej grze.
GRY-ONLINE.PL | Batman: Arkham City - wysyp nowych informacji
1UP.COM | Batman: Arkham City: 20 Things We Just Learned
Demonstracja trwała 25 minut i pokazywała misję, w której Batman próbował odbić Kobietę Kot z rąk Dwóch Twarzy. Oglądając działającą wersję gry redaktorzy serwisu dowiedzieli się sporu ciekawych rzeczy. Tym razem hak z linką posłuży nam nie tylko do atakowania wrogów oraz burzenia ścian, ale może on teraz również chwytać z oddali przedmioty, które następnie błyskawicznie trafiają w ręce naszego bohatera. Rozszerzono też zastosowanie peleryny i przy odrobinie wprawy potrafi ona utrzymać nas ciągle w powietrzu, bez potrzeby lądowania. Ponadto dostępny arsenał wzbogacony zostanie o bomby dymne, czyli tradycyjny element ekwipunku Batmana, którego z jakiegoś powodu zabrakło w Arkham Asylum.
Warto też wspomnieć, że Arkham City nieprzyjaciele będą mogli brać zakładników. W pierwowzorze podobnie postąpił Zsasz, ale była to jedynie pojedyncza oskryptowana scenka, a teraz w taką opcję wyposażona zostanie sztuczna inteligencja każdego wroga. Ponadto, w trybie detektywistycznym broń zostanie podświetlona specjalnym kolorem, dzięki czemu z łatwością dowiemy się jak uzbrojony jest każdy przeciwnik. Co więcej, zakres ruchów naszego zamaskowanego bohatera zostanie rozszerzony. Teraz zlatując na wroga będziemy mogli nie tylko przywalić mu buciorami, ale również złapać go za gardło. Żeby nie było zbyt łatwo, część wrogów zostanie wyposażona w pancerze, które uniemożliwią nam wykończenie ich pojedynczym ciosem. Co gorsza, o ile w pierwszej części na raz musieliśmy walczyć z maksymalnie 12 oprychami, to tym razem liczba ta zostanie podniesiona do co najmniej 25.
Podczas zwiedzania miasta, co pewien czas otrzymywać będziemy komunikaty informujące, że ktoś znajduje się w opałach. Możemy wtedy albo pomóc tej osobie, albo ją zignorować. Przeszkodą na naszej drodze często będą zamknięte drzwi wyposażone w elektroniczny zamek. By je otworzyć będziemy musieli wpierw znaleźć źródło elektryczności, następnie rzucić w nie bumerangiem, a potem wykorzystać go do wywołania zwarcia w zamku. W pierwowzorze Batman cały czas pozostawał w kontakcie radiowym z Wyrocznią. W Arkham City zastąpi ją natomiast wierny kamerdyner Bruce’a Wayne’a, czyli Alfred. Na koniec warto wspomnieć, że w udostępnionej wersji Harley Quinn nie przemawiała głosem znanej z pierwszej części Arleen Sorkin. Zapytani o to twórcy nie chcieli jednak odpowiedzieć, czy podobnie będzie w finalnej grze.
GRY-ONLINE.PL | Batman: Arkham City - wysyp nowych informacji
1UP.COM | Batman: Arkham City: 20 Things We Just Learned