Sekwencje prerenderowane FMV pasowały idealnie do lat 90., kiedy deweloperzy nie dysponowali dostateczną mocą hardware'u, by wygenerować "filmowe" efekty. Jak oceniać dzisiaj ich obecność w branży? Według DICE deweloperzy, którzy tak promują swoje produkcje "mają problem".
DICE skrytykowało zwiastun, który wywołał w ostatnim tygodniu burzę w Internecie. Chodzi oczywiście o zombiakowy materiał FMV, który ma promować Dead Island, najnowsze dzieło polskiego Techlandu. Patrick Bach, główny producent Battlefield 3, twierdzi, że deweloperzy produkujący w dzisiejszych czasach takie materiały promocyjne są nieuczciwi. Nie pokazują prawdziwego gameplayu, tylko nierealne wizje na temat swoich produktów:
"DICE zawsze pragnie umożliwić graczom uczciwe spojrzenie na to, jak wygląda PRAWDZIWA gra. Prerenderowany filmik CGI może być ładny, ale to nie to, co ostatecznie kupią gracze. Wiarygodność jest dla nas superistotna. Jeśli deweloper nie potrafi reklamować swojej gry stworzonym przez siebie gameplayem, to ma problem. To trochę jak pokazać komuś w salonie Ferrari, a kiedy dojdzie już do zapłaty, dać mu Suzuki. Nie żebym uważał, że samochody Suzuki są słabe, ale to nie ten model, który chciałeś nabyć" - powiedział Patrick Bach w wywiadzie dla serwisu Nowgamer.
DICE potwierdziło przy okazji, że wszystkie sekwencje akcji z pierwszego zachwycającego teasera Battlefield 3, to grafika generowana w czasie rzeczywistym.
PPE.PL | DICE krytykuje trailer Dead Island
Wikipedia.org | Full Motion Video (FMV)
DICE skrytykowało zwiastun, który wywołał w ostatnim tygodniu burzę w Internecie. Chodzi oczywiście o zombiakowy materiał FMV, który ma promować Dead Island, najnowsze dzieło polskiego Techlandu. Patrick Bach, główny producent Battlefield 3, twierdzi, że deweloperzy produkujący w dzisiejszych czasach takie materiały promocyjne są nieuczciwi. Nie pokazują prawdziwego gameplayu, tylko nierealne wizje na temat swoich produktów:
"DICE zawsze pragnie umożliwić graczom uczciwe spojrzenie na to, jak wygląda PRAWDZIWA gra. Prerenderowany filmik CGI może być ładny, ale to nie to, co ostatecznie kupią gracze. Wiarygodność jest dla nas superistotna. Jeśli deweloper nie potrafi reklamować swojej gry stworzonym przez siebie gameplayem, to ma problem. To trochę jak pokazać komuś w salonie Ferrari, a kiedy dojdzie już do zapłaty, dać mu Suzuki. Nie żebym uważał, że samochody Suzuki są słabe, ale to nie ten model, który chciałeś nabyć" - powiedział Patrick Bach w wywiadzie dla serwisu Nowgamer.
DICE potwierdziło przy okazji, że wszystkie sekwencje akcji z pierwszego zachwycającego teasera Battlefield 3, to grafika generowana w czasie rzeczywistym.
PPE.PL | DICE krytykuje trailer Dead Island
Wikipedia.org | Full Motion Video (FMV)