Ile kosztuje wydawanie indyków na Xboksie One?

-=SETH=-

-= XBOX GOD =-
Członek Załogi
Administrator
XBF
Super Moderator
Xbox One
V.I.P
Pomocnik
XBOX MANIAK
Game Master
Liga XboxForum.pl
Achievement Hunter
PSforum.pl




Od dawna wiemy, że tworzenie i wydawanie gier na konsolach nie jest tanią zabawą. Nawet w przypadku gier niezależnych twórcy muszą przygotować się na niemałe wydatki – autor strzelanki Sixty Second Shooter Prime przedstawił wszystkie opłaty związane z wydaniem produkcji na ósmej generacji Microsoftu.

Microsoft od premiery Xboksa One stara się jak najlepiej współpracować z twórcami niezależnymi – z tego powodu zniknęła opłata za wprowadzanie aktualizacji, a dodatkowo amerykańska korporacja dzięki programowi ID@Xbox rozdaje zainteresowanym zestawy deweloperskie.

Twórca Sixty Second Shooter Prime – Jamie Fristrom – postanowił opublikować na swoim blogu dokładną rozpiskę kosztów, które poniósł, aby wydać pozycję na Xboksa One:
  • Utrzymanie adresu URL Sixty Second Shooter - $19 (59 zł)
  • Wysłanie drugiego zestawu deweloperskiego do współtwórcy (Bretta Douville'a) - $63 (195 zł)
  • Koszty sprzętowe (USB, kabel wideo oraz inne) - $72 (223 zł)
  • Urządzenie do przechwytywania obrazu (do tworzenia zwiastunów) - $181 (561 zł)
  • Lokalizacja (Francuski, Hiszpański, Włoski oraz Portugalski) - $729 (2259 zł)
  • Ubezpieczenie związane z błędami / pomyłkami - $2037 (6314 zł)
  • Kategoria wiekowa (PEGI, USK) - $2042 (6330 zł)
  • Całość = $5143 (15943 zł)


Na pewno powyższe zestawienie jest odrobinę naciągane, bo doliczanie urządzenia do zgrywania obrazu, czy tez różnych kabli to moim zdaniem niepotrzebna sprawa. Jednak autor chciał pokazać, jak dokładnie wygląda publikowanie tytułów na Xboksie One.

Należy przy tym zaznaczyć, że Microsoft wymaga od deweloperów, aby wykupili ubezpieczenie oraz zapłacili za przyznanie odpowiedniej kategorii wiekowej (ta kwota może być jeszcze większa, gdyby autor zdecydował się wydać grę w innych regionach).

Fristrom podkreśla, że różnica pomiędzy wydawaniem gier na PC a konsolami jest ogromna i chociaż przerażała go decyzja o stworzeniu produkcji na Xboksa One, to jednak w ostateczności było warto.

"Mimo, że nie dostaliśmy jeszcze pierwszego raportu sprzedaży, jednak widzieliśmy już na listach wyników w grze dziesiątki tysięcy wpisów, więc na pewno pokryliśmy koszty oraz zarobiliśmy. Ta sytuacja jest raczej rzadkością w świecie twórców gier niezależnych z moim doświadczeniem, więc jestem naprawdę szczęśliwy, że zdecydowaliśmy się na ID@Xbox.
Dla ciekawskich – gameplay z Sixty Second Shooter Prime:


 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

loot2014/ban

Banned
Użytkownik
Nie zdaje sobie sprawy, że za taką grę wydał około 16 tysięcy. Ciekawe czy mu się to zwróci :)
 

Do góry Bottom