CZYLI TO MA WYGLĄDAĆ MNIEJ WIĘCEJ TAK:
Na początku robimy tylko połączenia czarne:
Schemat połączeń potrzebnych do odczytu NAND dla płyt zephyr,falcon,opus,jasper (podtrzebne tylko połączenia SPI,
NIE ŁĄCZYĆ PUNKTÓW OZNACZONYCH JAKO JTAG, czyli NIE wykonujemy połączenia zaznaczonego na czerwono, żółto i niebiesko !)
http://pictures.xbox-scene.com/xbox3...us-jasper).png
Link do programu pozwalającego odczytać pamięć NAND:
nandpro20b
Opis do tego jak podłączyć X'a do PC i jak zgrać nand
Dodatkowe info do schematu:
Trzy punkty GND powinny być ze sobą połączone.
Jak podłączyć do komputera (trochę kroków może być nadmiarowych, ale dla bezpieczeństwa zalecam taką metodę):
1. Włączamy komputer.
2. Odłączamy konsole od zasilania
3. Konsola musi być wyłączona (NIE PRZYCISKAĆ POWER ON i nie dotykać kontrolera). Nie włączać aż do momentu odłączenia kabla LPT od komputera, czyli pkt.9
4. Podłączamy kabel LPT do komputera.
5. Włączamy kabel zasilacza konsoli do gniazdka sieciowego i do konsoli (NIE PRZYCISKAĆ POWER ON i nie dotykać kontrolera).
6. Odczytujemy pamięć NAND, czyli wydajemy polecenie: nandpro.exe lpt: -r16 raw.bin (uwaga, wielkość liter ma znaczenie)
7. Możemy od razu coś zapisać jeżeli mamy gotowy patch.
8. Odłączamy kabel zasilacza konsoli od gniazdka sieciowego.
9. Odłączamy kabel LPT od komputera.
W programie nandpro20b wykonujemy poniższe komendy by zgrać pamięć nand.
Parametr "-r16" z pkt. 6 dotyczy tylko konsol z pamięcią 16MB. Tylko dla większości Jasperów jest to 256MB lub 512MB (można sprawdzić w DASHu).
Czyli wtedy wpisujemy "-r256" lub "-r512".
W dashu sprawdzamy to tak:
Odłączamy wszystkie pamięci (HDD,USB). W dashu wchodzimy do ustawienia systemu/pamięć. Jeżeli nic się nie pojawi to znaczy że mamy 16MB, natomiast jeżeli sie coś pojawi to wciskamy Y i na ekranie mamy:
214MB = 256MB NAND lub
451MB = 512MB NAND
Dla programu FindSecData od wersji 0.6 wymagany jest zrzut 24MB pamięci, czyli wpisujemy:
nandpro.exe lpt: -r256 raw.bin AE0 600
lub nandpro.exe lpt: -r512 raw.bin AE0 600
Oczywiście dla bezpieczeństwa lepiej mieć pełną kopie.
Backup z pkt. 6 koniecznie zrobić kilka razy i porównać czy na pewno są takie same. (fc /b raw1.bin raw2.bin). Backup zapisać sobie kilka razy w różne miejsca (pendrive, drugi komputer), bo w razie czego bedzie można odtworzyć zmiany.
I teraz gwóźdź programu: przypuszczam że teraz trzeba wykonać połączenia dla jtag(czerwone, niebieskie i żółte), a te czarne od portu lpt można już usunąć.
Czy tak???
Teraz działamy na programie findsecdata. Program tworzy z zrzutów nand'u patch który przenosimy do konsoli za pomocą pendrive i wgrywamy.
Napisałem programik który tworzy odpowiednie pliki do spatchowania. Wyświetla także jak je wgrać do NAND.
FindSecData v0.62 megashares
FindSecData v0.62 sendspace
Program trzeba wrzucić do katalogu z nandpro i z linii poleceń wysłać: findsecdata raw.bin gdzie raw.bin to nasz dump. Jeżeli program nie pokaże komend do wgrania to nie można przywrócić pliku secdata.bin. Jeżeli pokaże ale patch nie zadziałał to możemy spróbować inną pare poleceń która pokaże jeżeli wyślemy: findsecdata raw.bin -rc 5 Polecenia zawsze wysyłamy parami i próbujemy czy instalacja gier na HDD działa. Jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie po wykonaniu dumpa zbootowaliśmy konsole bez dvd. W takim wypadku trzeba zrobić jeszcze raz dump, wygenerować nowy patch i od razu go wgrać do konsoli. Jeżeli ktoś ma wątpliwości to zawsze może napisać PM lub zapytać w tym temacie.
Z tego wynika że nie trzeba wyciągać key'a napędu ani cpu(chyba żeby się zabezpieczyć)
I moje pytanie:
Czy dobrze zrozumiałem cały proces? Czy postępując wg. powyższych instrukcji wykonałbym jtag?
Czekam na poprawki i ewentualnie jakieś uwagi.
A robił ktoś jtag korzystając z tego turtoriala:
YouTube - Xbox 360 JTAG Tutorial - Part 1
YouTube - Xbox 360 JTAG Tutorial - Part 2
YouTube - Xbox 360 JTAG Tutorial - Part 3
YouTube - Xbox 360 JTAG Tutorial - Part 4