Kod źródłowy Doom 3 dla wszystkich

QwerTaj

V.I.P
V.I.P
Użytkownik
Kod gry Doom 3 studia id Software ma być niebawem udostępniony publicznie. Tak zapewnia John Carmack jednocześnie nawołując, by inne studia czyniły podobnie.



Kod ma już co prawda 7 lat, ale dla młodych producentów i amatorskich studiów, które nie znają standardów produkcji AAA taki kod jest niezwykle cenny. Dlatego właśnie Carmack chce by inni duzi producenci również dzielili się swoimi starymi silnikami i kodami źródłowymi gier, by młodzi projektanci mieli profesjonalne narzędzia do nauki swojego fachu.

Kiedy zatem można spodziewać się wysypu gier na bazie Doom 3? Na pewno nie przed październikiem, bo dopiero wtedy kod stanie się ogólnodostępny.
id Software coraz częściej zbiera ode mnie 'plusy'. Najpierw niesamowite trailery i gameplaye z RAGE, potem DOOM4, a teraz to. Nie wiem, ile w tym jest chwytu marketingowego i zachęcenia graczy do kupna RAGE 'bo to dobry wydawca', a ile czystej charytatywności. Tak, czy siak, kod źródłowy jest czymś wielkim dla młodych producentów. Liczę, że pod koniec roku dostaniemy kilka świetnych modów/dodatków do DOOM'a trzeciego lub może nawet coś więcej :)

źródło - Gamezilla
 

aker2

Banned
dobry pomysł tylko aby inne firmy poszły w ich ślady
 

DamianProgramista

Użytkownik
Użytkownik
Jesli kod jest napisany w c++ a na 99% jest to pobiore. Dobry pomysl

Sent from X10 2.2.1 DT // C++ (Programming Games)
 

MOSZEUSZ

Użytkownik
Użytkownik
Też bym chciał żeby to było w C++ :D
 

konserwa

Użytkownik
Użytkownik
Na pewno C++, ponieważ w połączeniu z DirectX jest wydajniejszy od C# + DirectX :)(i innych takich tam typu TP itd).

Fajnie bo będzie można zobaczyć ogólna konstrukcje gry :).
 

KuBaNPL

Użytkownik
Użytkownik
Dokładnie, jak będzie w C++ to i ja z tego skorzystam.
 

zerthimon

Użytkownik
Użytkownik
Mam nadzieję, że usuną komentarze i tylko obcykani odgadną co z czym się je ;)
 

Banana96

Użytkownik
Użytkownik
Kod na 90% będzie w C++, bo id Tech 3 (a więc Quake 3 i wszystkie mody) był w C. Poza tym o ile się nie mylę (podkreślam, że NIE wiem na pewno), to w id Tech 4 nie jest pisany z użyciem czystego Directa, tylko OGL. Tak, czy inaczej ściągam.
 

Do góry Bottom