Mass Effect Legendary Edition na porównaniu i z wielką listą zmian. Zobaczcie pełną prezentację gier

-=SETH=-

-= XBOX GOD =-
Członek Załogi
Administrator
XBF
Super Moderator
Xbox One
V.I.P
Pomocnik
XBOX MANIAK
Game Master
Liga XboxForum.pl
Achievement Hunter
PSforum.pl



Mass Effect Legendary Edition trafi na rynek w przyszłym miesiącu, więc teraz możemy sprawdzić pełne porównanie nadciągającej kolekcji z trylogią Komandora Sheparda. Na filmie zobaczycie sporo rozgrywki z odświeżonych przygód.
Od wielu lat czekamy na powrót trylogii Mass Effecta. BioWare postanowiło spełnić marzenia fanów i deweloperzy powinni właśnie kończyć prace nad Mass Effect Legendary Edition. W zestawie znajdą się trzy przygody Komnandora Sheparda z niemal wszystkimi wcześniej wydanymi rozszerzeniami – twórcy nie zapewnią trybów sieciowych.
Redakcja IGN miała okazję zapoznać się z szeregiem fragmentów rozgrywki i dziennikarze przygotowali ciekawe porównanie. Redaktorzy korzystali z oficjalnych materiałów udostępnionych przez BioWare, a na blogu PlayStation pojawiła się gigantyczna lista poprawek dla każdego tytułu.
Tak prezentują się szczegóły:
  • Shepard może teraz używać sprintu także poza walką
  • Ataki wręcz zostały przypisane do przycisku i nie będą już wyprowadzane automatycznie, kiedy przeciwnik jest blisko
  • Broń jest znacznie celniejsza i bardziej komfortowa w obsłudze
    • Rozrzut broni rośnie wolniej
    • Karabiny snajperskie zostały pozbawione efektu kołysania
    • Poprawiono położenie kamery podczas korzystania z przyrządów celowniczych/strzelania precyzyjnego
    • Lepsza asysta celowania pozwala łatwiej zaatakować wybrany cel
  • Wszystkie trafienia w głowy odpowiednich wrogów zadają zwiększone obrażeniaw pierwszej grze
    • Premia ta nie była wcześniej uwzględniana podczas atakowania niektórych przeciwników, łącznie z pewnymi humanoidami
  • Ulepszenia amunicji (przeciworganiczna, przeciw syntetykom itd.) pojawiają się teraz przez całą grę
    • Poprzednio przeciwnicy przestawali je upuszczać, gdy postać gracza była na wysokim poziomie
    • Można je teraz również kupić u handlarzy
  • Każda broń może być używana przez dowolną klasębez żadnych kar
    • Specjalizacje (możliwość szkolenia się w obsłudze i ulepszania poszczególnych rodzajów broni) są nadal przypisane do konkretnych klas
  • Broń schładza się znacznie szybciej
  • Poprawiono korzystanie z medi-żelu
    • Podstawowy czas odnowienia umiejętności uległ skróceniu
    • Zwiększono korzyści z osiągania kolejnych poziomów
    • Premie do czasu odnowienia umiejętności Liary uległy zwiększeniu
  • Poprawki w zarządzaniu ekwipunkiem
    • Przedmioty mogą być oznaczane jako „elementy zbędne”
    • Wszystkie takie elementy można za jednym zamachem przerobić na omni-żel lub sprzedać u handlarza
    • Dodano możliwość sortowania przedmiotów w ekwipunku i w sklepach
  • Wyważenie niektórych zdolności zostało poprawione
  • Moce broni (te, które można odblokować w drzewkach umiejętności poszczególnych rodzajów broni) zostały poprawione:
    • Skuteczność i siła uległy zwiększeniu (w niektórych przypadkach wiąże się to ze skróconym czasem działania)
    • Aktywacja mocy resetuje poziom ciepła
  • Członkowie oddziału mogą teraz otrzymywać indywidualne rozkazy w pierwszej części Mass Effect, podobnie jak w Mass Effect 2 i 3.
  • Niektóre walki z wrogami głównymi i zwyczajnymi z pierwszej gry zostały zmodyfikowane tak, żeby były uczciwsze, a przy tym nadal stanowiły wyzwanie dla graczy
  • System osłon został poprawiony w całej trylogii
    • Podczas niektórych starć dostępne są nowe osłony
    • Chowanie się i wychodzenie zza osłony działa bardziej przewidywalnie
  • Przyznawanie PD zostało ponownie zbalansowane w pierwszej grze
  • Dostępność amunicji została ponownie zbalansowana w Mass Effect 2
W przypadku Mako:
  • Lepsza sterowność
    • Poprawiony model fizyczny, który cechuje się większym „poczuciem masy” i lepszą przyczepnością
  • Poprawione sterowanie kamerą
    • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Mako dokładne celowanie przy niskich kątach
  • Tarcze regenerują się szybciej
  • Dodano nowe dopalaczepozwalające uzyskać wyższą prędkość
    • Czas odnowienia dopalaczy jest niezależny od silników skokowych
  • Podczas korzystania z Mako nie otrzymuje się już mniejszej liczby PD
  • Kontakt z lawą nie powoduje już natychmiastowego niezaliczenia misji i zamiast tego zadaje obrażenia czasowe
Ogólne zmiany:
  • Nowa, wspólna aplikacja startowa dla wszystkich trzech gier
    • Pozwala zmieniać ustawienia napisów i języka dla całej trylogii
    • Stan gry nadal jest zapisywany osobno dla każdej części, pozwalając na niezależne zarządzanie zapisami
  • Zaktualizowany kreator postaci i nowe opcjeopisane powyżej
    • Żeńska Shepard z Mass Effect 3 to nowy domyślny wygląd kobiecy we wszystkich trzech grach (oryginalna wersja dostępna jest jako jedna z gotowych opcji do wybrania)
  • Zaktualizowano osiągnięcia z całej trylogii
    • Do trylogii dodano nowe osiągnięcia
    • Postępy w ramach niektórych osiągnięć będą naliczane we wszystkich trzech grach (np. „zabij 250 wrogów we wszystkich grach”)
      • Usunięto osiągnięcia, które stały się niepotrzebne na skutek działań konsolidacyjnych
    • Opisy/założenia i/lub nazwy niektórych osiągnięć zostały zaktualizowane
  • Zintegrowano broń i pancerze z pakietów DLC
    • Broń i pancerze z pakietów DLC to teraz naturalna część gry; można je odblokować dzięki badaniom lub kupić od handlarzy pojawiających się w różnych punktach rozgrywki – nie będą dostępne od samego początku. Pozwoliło to zachować ogólny balans i progresję w ME2 i ME3
    • Kaptur zwiadowczy (ME2) i pancerz Ajax Cerberusa (ME3) dostępne są na początku każdej gry
  • Dodatkowe zmiany poprawiające przebieg i komfort rozgrywki
    • Zremiksowana i poprawiona oprawa dźwiękowa we wszystkich grach
    • Usunęliśmy setki starych błędów z oryginalnych wersji
    • Natywna obsługa kontrolerów i ekranów 21:9 na PC oraz kompatybilność z DirectX 11
Twórcy jednocześnie podkreślają, że zajęli się kompletnym odświeżeniem gry, ale deweloperzy pamiętali o odpowiednim doświadczeniu. To właśnie z tego powodu projektem zajmowało się BioWare, ponieważ deweloperzy doskonale wiedzieli, co muszą zrobić, by zadbać o odpowiednie ulepszenia.




 

Do góry Bottom