Microsoft tłumaczy w jaki sposób Universal Windows Platform wpłynie na Xboksa One

-=SETH=-

-= XBOX GOD =-
Członek Załogi
Administrator
XBF
Super Moderator
Xbox One
V.I.P
Pomocnik
XBOX MANIAK
Game Master
Liga XboxForum.pl
Achievement Hunter
PSforum.pl


Wreszcie ktoś wpadł na pomysł, by zunifikować sposób pisania aplikacji na wszystkich platformach należących do tej samej firmy. Wygląda na to, że Microsoft ułatwi sprawę deweloperom, a to będzie miało również bezpośredni wpływ na nas – graczy.

Do tej pory programowanie multiplatformowe w obrębie urządzeń Microsoftu wcale nie należało do rzeczy najprostszych, choć logika podpowiada, że powinno być zupełnie inaczej. Niestety zarówno Windows 8, Windows Phone, jak i Xboks One korzystały z zupełnie innego interfejsu do programowania aplikacji (API). Teraz sytuacja ma ulec zmianie za sprawą Universal Windows Platform.

Tak przynajmniej twierdzą managerowie odpowiedzialnie za tę funkcjonalność – Brent Rector i Peter Torr. Politykę tego programu wyjaśnili dzisiaj podczas specjalnego Q&A, które odbyło się w ramach konferencji Microsoft Build 2015. Generalnie sprawa wygląda tak, że od momentu wejścia w życie Universal Windows Platform deweloperzy nie będą musieli przepisywać od nowa całego kodu, aby przeportować swój program na inne platformy. Jak sami mawiają ich celem jest stworzenie „jednej platformy będącej rdzeniem całości”.

Sercem każdego programu ma być jeden i ten sam kod, który oczywiście będzie można dostosowywać wedle własnego uznania do możliwości innych urządzeń. Nie ma problemu, aby przepisać fragment odpowiadający za interfejs po to, by wygodniej korzystało się z aplikacji chociażby na dotykowym ekranie telefonu lub przy użyciu HoloLens.

Universal Windows Platform ruszy wraz z pojawieniem się Windowsa 10, czyli już w okolicach wakacji. Wraz z nim możemy spodziewać się wysypu różnorodnych multiplatformowych aplikacji.

 

Do góry Bottom