• Z dniem 8/11/18 została zmieniona zasada pisania postów w dziale Gry Xbox One oraz Gry Xbox 360, w temacie gry można wyrażać swoje opinie na dany tytuł, opisywać swoje problemy z grą, prosić o wskazówki przejścia danego poziomu itp. Link do ogłoszenia

Nie można odczytać płyty!

krzysztofox

Świeżak
Świeżak
#1
Witam!
Mam bardzo uciążliwy problem z napędem (Hitashi). Podczas grania w niektórych grach pojawia mi się następujący komunikat:

Nie można odczytać płyty
1) Wyczyść płytę miękką ściereczką
2) Ponownie uruchom konsole

Gry nagrywane są na płytach Verbatim i u kumpla chodzą, natomiast u mnie już nie. Nie są porysowane, a mimo to i tak nie działają. Część gier chodzi bez problemu, zaś przy reszcie np. w momencie ładowania sejwu napęd przestaję czytać płytę i wyskakuje właśnie ten komunikat. Postąpiłem tak jak jest w komunikacie, zajrzałem również na xbox support i ten problem był opisany, ale nic nie pomogło.
Najdziwniejsze jest to, że właśnie wymieniłem laser, ponieważ myślałem że to w nim leży przyczyna. Jednak wszystko jest po staremu. Oryginały oczywiście chodzą bez problemu, natomiast 8 gier czeka aby je przejść (w tym Gears of War). Proszę jeśli ktoś zna odpowiedź na mój problem niech da znać, bo jak na razie wydałem chyba 140 zł na niepotrzebną wymianę lasera.

Pozdr Krzysztofox
 

sashi_82

Świeżak
Świeżak
#2
Ja milem jeszcze wiekszy problem, mianowicie wogule mi plyta nie zakrecił nawet nie wyskoczyl napis wyczysc plyte tylko otworz naped,wiec rozebralem swojego szrota dobralem sie do soczewki niby wszystko wporzadku, przeczyscilem wacikiem i przedmuchalem suszarka ale na sredniej temperaturze,poskladalem i chodzi jak zloto.
 

evegroup

Świeżak
Świeżak
#3
mam ten sam problem, również będe wdzięczny jeśli ktoś wyjaśni dlaczego tak się dzieje. Problem u mnie występuje od niedawna i tylko na grach nie koniecznie orginalnych w momencie ładowania , zazwyczaj po pierwszym etapie gry wyskakuje komunikat.

Nie można odczytać płyty
1) Wyczyść płytę miękką ściereczką
2) Ponownie uruchom konsole
 

tomigsm

Użytkownik
Użytkownik
#4
Moim zdaniem macie problem soczewki lasera mozna wyczyscic ale moze to nic nie dac jezeli nie pomoze to tylko wymiana lasera i dziala mialem kilka takich przypadkow
 


Mizuro

Użytkownik
Użytkownik
#5
Przyczyną może być brudny/zakurzony laser jak również fakt ,że jest trochę wysłużony.

Zwyczajnie wyczyść w napędzie soczewkę lasera patyczkiem do uszu namaczając go uprzednio skromnie "bezbarwnym" spirytusem kosmetycznym/salicylowym lub benzyną ekstrakcyjną.

Jeśli po takiej operacji nadal problem nie zniknie istnieje też możliwość podkręcenia mocy lasera.

Pozdro i powodzenia.
 

Rotor

Świeżak
Świeżak
#7
Nie można odczytać płyty - HELP !!!

Siema. Mam taki problem , mianowicie mam kopię zapasową NFS Hot Pursuit i gdy ją odpalam pojawia się napis : Nie można odczytąc płyty . i nic po za tym .Może mi ktoś pomóc ??? Co mam zrobić ??? Już szukałem pomocy ale nic nie znalazłem. Pozdrawiam
 

sebastian_95

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
#8
Siema. Mam taki problem , mianowicie mam kopię zapasową NFS Hot Pursuit i gdy ją odpalam pojawia się napis : Nie można odczytąc płyty . i nic po za tym .Może mi ktoś pomóc ??? Co mam zrobić ??? Już szukałem pomocy ale nic nie znalazłem. Pozdrawiam
A masz napęd przerobiony LT+? Jak nie to gra ci nie ruszy, ponieważ posiada AP 2.5.
 


szmudzia

Świeżak
Świeżak
#11
Mam ten sam problem mianowicie tez nie czyta mi gier a kumplom tak i mam pytanie czy rozebranie konsolki i napędu i go wyczyszczenie wymaga jakiegoś specialnego doświadczenia?? czy można od tak sobie rozebrac konsolkę wyczyścić laser i skręcić spowrotem??
 

Gosto

Świeżak
Świeżak
#14
Siema, Mam problem ostatnio gdy chcę włączyć Cod'a MW2 to wyskakuje mi okno "nie można odczytać płyty" i to wszystko nic innego.
Czy to może być wina lasera , jakiś czas temu nie chciał się rozruszać i po kilku próbach gra działała normalnie. Inne gry działają normalnie.
Mam przeróbkę LT1.2. Z góry dziękuję.
Ps. wcześniej ta gra działała normalnie.
 


Specter

Użytkownik
Użytkownik
#15
Po aktualizacji dasha dostala AP2.5.
Bez LT+ i odpowiedniego przerobienia obrazu plyty, oraz jego ponownym nagraniu juz jej nie odpalisz.
Zapewne tez otrzymales flage, wiec w krotkim czasie mozesz pozegnac sie z Live
 


Do góry