Wiedza Poradnik: Na co zwrócić uwagę przy kupnie XBOXA360.

bembenos

V.I.P
V.I.P
Użytkownik
Witam,

Dziennie powstaje co najmniej kilka postów i tematów typu: "co kupić", "jestem zielony kupuję jutro xboxa" dlatego też powstał ten mini poradnik.

Krok pierwszy to odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

- czy będę chciał grać na LIVE!
- czy to ma być nowa konsola czy używana itp.

Jeżeli odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi TAK! Chcę grać na LIVE! koniecznie zdecyduj się na konsolę nieprzerobioną. Tylko oryginalny firmware(FW) napędu może nam zagwarantować spokojną rozgrywkę w sieci.

Natomiast jeśli odpowiedź brzmi NIE! Nie interesuje mnie gra sieciowa warto przemyśleć kupno konsoli zbanowanej która będzie na pewno tańsza od konsoli z możliwością gry na LIVE!

Co do pytania drugiego: kupno używanej konsoli ma swoje plusy i minusy. Plusem będzie to, że możemy wyłowić naprawdę fajny zestaw w nie dużej cenie.
Minusem będzie to, że nie wiemy tak naprawdę jak poprzedni właściciel traktował swój sprzęt. Minusem jest też to, że przy konsoli zbanowanej Microsoft nie uznaje nam napraw gwarancyjnych.

Jeśli chcemy bezstresowo grać i nie martwic się o nic lepiej dołóżmy te kilkadziesiąt/kilkaset złotych i kupmy sprzęt nowy.

Teraz przejdźmy do tego na co zwrócić uwagę przy samym kupnie konsoli:

W Xboxach montowanych było kilka modeli płyt głównych:

-Xenon/Zephyr
-Opus/Falcon
-Jasper

Najlepszym wyborem będzie najnowsza płyta główna czyli JASPER gdzie w 99% została wyeliminowana podatność na tzw. RRoD'a (Red Ring of Death- Krąg Śmierci). Możemy ją poznać po kilku rzeczach tj:

1) Amperaż na linii 12V.
W Jasperach natężenie prądu to 12,1A tak jak na załączonym niżej zdjęciu. Kupując taką konsolę o takim amperażu mamy pewność, że jest to JASPER.

link do zdjęcia- http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/12/jasper_find.jpg

2) Wtyczka zasilacza.
Płytę główną można poznać też po wtyczce zasilacza zamieszczonej w konsoli. Poniższe zdjęcie wyjaśni to zagadnienie.