Procedura serwisowa Microsoft, krok po kroku. - GWARANCJA

offtopic

Użytkownik
Użytkownik
Temat poświęcony gwarancji MS

Gwarancja jest darmowa !!!

Jeżeli od daty kupna konsoli Xbox 360 nie minęło 14 dni, reklamację można zgłosić bezpośrednio u sprzedawcy (czyli w miejscu, gdzie kupiłeś konsolę) w celu oddania, zareklamowania towaru lub wymienienia na nowy wolny od wad.
Konsola musi być zwrócona w oryginalnym pudełku wraz ze wszystkimi akcesoriami wchodzącymi w skład zestawu (pad, zasilacz, kable itd.).

Po upływie 14 dni od daty zakupu konsoli, klient powinien skontaktować się telefonicznie z Xbox Helpline (Polska): 00800 441 17 96 (połączenie bezpłatne z tel. stacjonarnego, nie dotyczy połączenia z tel. komórkowego. Dzwonić można od poniedziałku do piątku w godzinach 9 – 17.), aby zarejestrować swoją konsolę X360 w celu aktywacji gwarancji (wymagane jest podanie numeru seryjnego konsoli [Serial Number] - 12 cyfr umieszczone jest z tyłu konsoli nad gniazdem AV oraz w razie konieczności przesłanie dowodu zakupu/rachunku na e-maila MS w celu ustalenia daty kupna konsoli) oraz zgłosić usterkę.

Serial number(numer seryjny)


Centrum Pomocy Technicznej firmy Microsoft w trakcie rozmowy z klientem postara się:
a) zdiagnozować problem;
b) ustalić, czy problem dotyczy sprzętu, akcesoriów czy oprogramowania (należy podać kolor diody zasilacza po odpaleniu konsoli);

Po zgłoszeniu usterki i zapadnięciu decyzji o wysłaniu konsoli na serwis, klient otrzyma 10 cyfrowy numer referencyjny sprawy oraz e-mailem lub drogą pocztową dokumenty wymagane do wysłania paczki, czyli:
- UPS Electronic Return Label, umieszczony jest na nim adres serwisu gwarancyjnego wraz z danymi wysyłającego, który należy nakleić na paczce z wadliwą konsolą.
- Electronic Return Label Receipt, potwierdzenie odebrania paczki przez kuriera.

Konsolę należy zapakować w nieoryginalnym pudełku, bez dysku twardego, bez kabli i jakichkolwiek innych akcesoriów. Bez paragonu. Golutki X360.

Klient sam musi zamówić kuriera UPS po otrzymaniu stosownych dokumentów i uzgodnić dokładną godzinę odbioru paczki z konsolą. Koszt wysłania pokrywa Microsoft.

Kliknij Tutaj! aby przejść na stronę UPS i wybrać nr tel. do najbliższego oddziału UPS w Polsce

Naprawa serwisowa jest realizowana w czasie 2 tygodni(najczęściej jest to 1 tydzień) niezależnie od usterki - w większości przypadków konsola jest naprawiana, sporadycznie wymieniana na nową - wszystko zależy od serwisu MS.

Przesyłkę można śledzić na stronie UPS Kliknij Tutaj!

Uszkodzoną konsolę można również zareklamować/zarejestrować pod poniższym adresem: https://service.xbox.com/servicehome.aspx

W każdej chwili macie Państwo możliwość sprawdzenia statusu naprawy przechodząc do witryny http://service.xbox.com/servicesignin.aspx. W celu zalogowania prosimy o wpisanie numeru referencyjnego sprawy oraz kodu pocztowego.

Gwarancja producenta konsoli kupionej w Polsce wynosi 2 lata - Door to Door. Gdy konsola uległa awarii Ring of Death lub E74 gwarancja zostaje przedłużona o następny rok i wynosi w sumie 3 lata.
Jeżeli konsola została zakupiona na terenie EU(np Anglia), gwarancja normalnie obowiązuje również na terenie Polski, ale okres gwarancyjny jest uzależniony od prawa danego kraju.

Należy pamiętać, aby zachować dowód zakupu - najczęściej jest to paragon, gdyż może być potrzebny przy sprawdzaniu okresu gwarancyjnego konsoli w razie reklamacji.

Uszkodzone akcesoria zakupione wraz z konsolą oraz porysowane gry Microsoft Games Studios należy również zgłaszać na infolinii MS.
 

chomik24

Użytkownik
Użytkownik
A jesli mam przerobiona 1.5 to tez naprawią?

a i czy m$ moze mnie obarczyc rachunkiem za przesyłkę :confused:
 

offtopic

Użytkownik
Użytkownik
Wszytko zależy od tego czy panowie z serwisu się kapną.
 

Gharra

Użytkownik
Użytkownik
mojemu kumplowi przysłali po reklamacji sflashowaną :D:D:D
 

calis

Użytkownik
Użytkownik
mojemu kumplowi przysłali po reklamacji sflashowaną :D:D:D
Ta jasne i jeszcze z kompletem kopii zapasowych może ?
 

ciora

Użytkownik
Użytkownik
Ja mam takie pytanie po 6 dniach oddałem konsole na gwarancje <po wgraniu dasha zawiecha> do sklepu jak nie dodałem memorki to cos sie dzieje ?? Szkoda mi było savow miałem 40% w gtaIV
 

Apacer

Użytkownik
Użytkownik
Chyba nic. Serwis konsoli a nie memorki (jeśli nie uszkodzona). Ale słyszałem, że mogą dodać memorke do pudła, wtedy będą dwie hehe.
 

ciora

Użytkownik
Użytkownik
Ale słyszałem, że mogą dodać memorke do pudła, wtedy będą dwie hehe.
Mogli by dodac ale wolal bym hdd . Mam jeszcze jedno pytanie czy przy zakupie konsoli dostaje sie tylko paragon jako gwarancja czy tez jakas karta gwarancyjna lub cos w tym stylu ?? Ja dostałem tylko paragon
 

kang

Banned
Użytkownik
Nie dostajesz żadnej karty gwarancyjnej. Gwarancja zaczyna się w różnych momentach zależnie kto jest gwarantem.
Jeżeli wybierasz Microsoft to gwarancja zaczyna się w momencie produkcji konsoli a aktywujesz ją poprzez zarejestrowanie konsoli i trwa tak jak napisano powyżej 2/3 lata.
Jeżeli kupiłeś konsolę od jakiegoś przedsiębiorstwa (Saturn, Media Markt, PHU Mietek) to zgodnie z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej masz dwa latka na powołanie się na niezgodność towaru z umową, przy czym jeżeli usterka nastąpi w ciągu pierwszych 6 m-cy to uznaje się, że towar był niezgodny z umową już w momencie kupna. (to tak z grubsza)
Jeżeli kupiłeś konsolę od osoby prywatnej, pozostaje opcja pierwsza, czyli wysyłka do producenta.

Ja osobiście zawsze korzystałbym z gwarancji producenta. Sam ostatnio wysłałem konsolkę po flashu (przywrócone oprogramowanie) i z lekko naderwaną plombą gwarancyjną i dostałem nówkę sztukę, data produkcji 18.08.2008r. z napędem hitachi.

Jeżeli chodzi o kwestię przysyłania przez Microsoft jakiegoś rachunku to można to uznać za tzn "urban legend", każdy słyszał, nikt nie widział. Osobiście przez prawie 3 lata jak mam xboxa, więc przez prawie 3 lata bytności na tego rodzaju forach ani razu nie słyszałem i nie czytałem, by ktoś dostał taki rachunek.
 

zdisiu

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Otrzymalem etykiete ok nakleilem na paczke z konsola i chce zleciec odebranie paczki przez ups na stronie internetowej i wyskakuje mi zie na moj kod pocztowy odbieranie paczek jest niemozliwe. No to dzwonie do ups(zielona gora) a tam cisza.
Dlaczego to jest taki wszystko skomplikowanie w samsungu dzwonie ze mi sie monitor popsul i na drugi dzien zabiera go kurier i wsio a tu jeszcze wyglada na to ze bede musial zawieźć paczke do Zielonej Góry paranoja :(
 

adrian121

Użytkownik
Użytkownik
No to dzwonie do ups(zielona gora) a tam cisza.
:(
Ups tak ma:(, ja dzwoniłem do centrali, miły pan poinformował mnie że kurier przyjedzie w 1-3 dni. Czekałem 5 i nic:mad:. Wkurzyłem się i sam zawiozłem paczke do centrali(adresy sa na stronie usp.com. Zapytałem dlaczego kurier nie przybył, a tam zdziwona pani mówi że nie mogła doczwonic sie do kuriera (przez pięc dni:DD).

PS:

Paczka dotarła do Frankfurtu po 3 dniach.
 

Mythral

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Tak się ostatnio zastanawiam - kupiłem X'a zflashowanego, podobno nie łączącego się z xbox live, <chyba ban> nie mam jak sprawdzić. Mam nienaruszoną plombę gwarancyjną i backup firmware na płycie cd. Konsola została zarejestrowana, poprzedni użytkownik przerejestrował ją na mnie. W statusie gwarancyjnym jest napisane na gwarancji do ble ble. I tu mam właśnie pytanko, czy jeżeli konsola byłaby zbanowana to nie zmieniłby się status gwarancji na np. nie objęta gwarancją ?? Konsolka chodzi jak złoto ( odpukać w nie malowane :) Jednak gdyby się posypała, mam możliwość wgrania oryginalnego oprogramowania napędu i wysłania na do serwisu. Tylko czy w serwisie nie sprawdzają czy konsolka jest zbanowana ?? nie wspominając już o przerobieniu .
 

ci2ek

Świeżak
Świeżak
Mam male pytanie. mam konsole w ktorej wyskakuja 3 czerwone diody chcem ja wyslac do serwisu ale:1-konsola jest przerobiona 2-nie posiadam zadnego dokumentu zakupu(odkupiona) 3-nie posiada plomby(byl probowana naprawa w komisie-nieudana).
moge liczyc na naprawe??
 

stefanb

Użytkownik
Użytkownik
Benq wrócił z serwisu MS

Pokrótce było tak:
przeróbka konsoli 100pln.konsola padła (3rrod). "czyszczenie" konsoli 100pln. wysłałem do serwisu Microsoftu (była na gwarancji) , wczoraj wróciła i zdażyła się najbardziej niespodziewana opcja - nie wymienili na nową z Liteonem, nie wymienili na nową z innym drive'em ale naprawili! :confused: ,w karcie wpisali jako usterka - motherboard.hehe.
Spodziewałem się LiteOna, no ale praktycznie to objętne. ....a teraz kolejne 100pln na przeróbkę (choć chyba dziś siądę i poczytam jak to się robi, może się zdecyduję poszaleć.....ale czasu ciągle mało :().
 

adriane

Świeżak
Świeżak
Ja kupilem konsole w szwecji mam rok gwarancji w sklepie na nia (wymiana na inna) a potem dwa lata w microsoft z tym ze po roku musze isc do nich i powiedziec im zeby mi wypisali taka. Ostatnio mialem problem z Lego indiana jones ktore dostalem jako dodatek do konsoli, ruszlem konsola w czasie grania i porysowalo mi plytke. Poszedlem do sklepu gdzie to kupilem i powiedzialem ze konsola zrobila to sama. wymienili mi plytke i powiedzial ze jak tak sie bedzie dzialo z innymi grami to mam przyjsc i mi wymienia konsole (hehe to jest wlasnie szwecja)
mam takie dwa pytania:
czy jesli zrobie flasha konsoli to strace gwarancje? pewnie to pytanie juz bylo ale nie przegladalem jeszcze forum w tym kierunku.
i czy jest jakis sposob zeby umiejetnie popsuc konsole? tzn mam na mysli lekko, bo bo jakis 10 miesiacach chce ja poprostu wymienic na nowiutka korzystajac z gapiostwa szwedow ;)
 

szymoos

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Nie dostajesz żadnej karty gwarancyjnej. Gwarancja zaczyna się w różnych momentach zależnie kto jest gwarantem.
Jeżeli wybierasz Microsoft to gwarancja zaczyna się w momencie produkcji konsoli a aktywujesz ją poprzez zarejestrowanie konsoli i trwa tak jak napisano powyżej 2/3 lata.
To w koncu kiedy sie zaczyna ten okres gwarancyjny? Od momentu rejestracji czy od daty prdukcji bo juz sie pogubilem ;p
 

offtopic

Użytkownik
Użytkownik
Od daty produkcji, jeżeli nie posiadasz paragonu. Jeżeli go zatrzymałeś to MS w razie potrzeby będzie go wymagał i policzy gwarę według daty zakupu.
 

woj250

Użytkownik
Użytkownik
5 osobą na 7 naprawiają .... tak powiedział mi koleś od którego brałem x360
 

bit4you

Użytkownik
Użytkownik
To w koncu kiedy sie zaczyna ten okres gwarancyjny? Od momentu rejestracji czy od daty prdukcji bo juz sie pogubilem ;p
Gwarancja jest liczona od daty sprzedania wymagany jest paragon.

jeśli konsol jest odkupiona była zarejestrowana na pierwszego właściciela i nie posiada się paragonu to nie ma gwarancji M$ nie wystarcza zdjęcie konsoli z NS konsoli wysłane do nich, uznają gwarancje jedynie na pierwszego właściciela, nie wiem dokładnie jak to jest z tym przerejestrowaniem którego może dokonać pierwszy właściciel
 

offtopic

Użytkownik
Użytkownik
Przerejestrować konsolę nawet nie może pierwszy właściciel, więc lipa.
 

Do góry Bottom