Temat poświęcony gwarancji MS
Gwarancja jest darmowa !!!
Jeżeli od daty kupna konsoli Xbox 360 nie minęło 14 dni, reklamację można zgłosić bezpośrednio u sprzedawcy (czyli w miejscu, gdzie kupiłeś konsolę) w celu oddania, zareklamowania towaru lub wymienienia na nowy wolny od wad.
Konsola musi być zwrócona w oryginalnym pudełku wraz ze wszystkimi akcesoriami wchodzącymi w skład zestawu (pad, zasilacz, kable itd.).
Po upływie 14 dni od daty zakupu konsoli, klient powinien skontaktować się telefonicznie z Xbox Helpline (Polska): 00800 441 17 96 (połączenie bezpłatne z tel. stacjonarnego, nie dotyczy połączenia z tel. komórkowego. Dzwonić można od poniedziałku do piątku w godzinach 9 – 17.), aby zarejestrować swoją konsolę X360 w celu aktywacji gwarancji (wymagane jest podanie numeru seryjnego konsoli [Serial Number] - 12 cyfr umieszczone jest z tyłu konsoli nad gniazdem AV oraz w razie konieczności przesłanie dowodu zakupu/rachunku na e-maila MS w celu ustalenia daty kupna konsoli) oraz zgłosić usterkę.
Serial number(numer seryjny)
Centrum Pomocy Technicznej firmy Microsoft w trakcie rozmowy z klientem postara się:
a) zdiagnozować problem;
b) ustalić, czy problem dotyczy sprzętu, akcesoriów czy oprogramowania (należy podać kolor diody zasilacza po odpaleniu konsoli);
Po zgłoszeniu usterki i zapadnięciu decyzji o wysłaniu konsoli na serwis, klient otrzyma 10 cyfrowy numer referencyjny sprawy oraz e-mailem lub drogą pocztową dokumenty wymagane do wysłania paczki, czyli:
- UPS Electronic Return Label, umieszczony jest na nim adres serwisu gwarancyjnego wraz z danymi wysyłającego, który należy nakleić na paczce z wadliwą konsolą.
- Electronic Return Label Receipt, potwierdzenie odebrania paczki przez kuriera.
Konsolę należy zapakować w nieoryginalnym pudełku, bez dysku twardego, bez kabli i jakichkolwiek innych akcesoriów. Bez paragonu. Golutki X360.
Klient sam musi zamówić kuriera UPS po otrzymaniu stosownych dokumentów i uzgodnić dokładną godzinę odbioru paczki z konsolą. Koszt wysłania pokrywa Microsoft.
Kliknij Tutaj! aby przejść na stronę UPS i wybrać nr tel. do najbliższego oddziału UPS w Polsce
Naprawa serwisowa jest realizowana w czasie 2 tygodni(najczęściej jest to 1 tydzień) niezależnie od usterki - w większości przypadków konsola jest naprawiana, sporadycznie wymieniana na nową - wszystko zależy od serwisu MS.
Przesyłkę można śledzić na stronie UPS Kliknij Tutaj!
Uszkodzoną konsolę można również zareklamować/zarejestrować pod poniższym adresem: https://service.xbox.com/servicehome.aspx
W każdej chwili macie Państwo możliwość sprawdzenia statusu naprawy przechodząc do witryny http://service.xbox.com/servicesignin.aspx. W celu zalogowania prosimy o wpisanie numeru referencyjnego sprawy oraz kodu pocztowego.
Gwarancja producenta konsoli kupionej w Polsce wynosi 2 lata - Door to Door. Gdy konsola uległa awarii Ring of Death lub E74 gwarancja zostaje przedłużona o następny rok i wynosi w sumie 3 lata.
Jeżeli konsola została zakupiona na terenie EU(np Anglia), gwarancja normalnie obowiązuje również na terenie Polski, ale okres gwarancyjny jest uzależniony od prawa danego kraju.
Należy pamiętać, aby zachować dowód zakupu - najczęściej jest to paragon, gdyż może być potrzebny przy sprawdzaniu okresu gwarancyjnego konsoli w razie reklamacji.
Uszkodzone akcesoria zakupione wraz z konsolą oraz porysowane gry Microsoft Games Studios należy również zgłaszać na infolinii MS.