Project Scorpio, E105, Naprawa, Advance Exchange - moja telenowela z Xbox Support

Michał Przybysz

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Cześć,

W dniu premiery kupiłem Xbox One X Project Scorpio w sklepie Gamestop w Irlandii. Konsola już po jednym/dwóch tygodniach zaczęła non stop wyświetlać błąd E105. Oczywiście zacząłem od prób naprawienia tego problemu samemu poprzez troubleshooting na oficjalnej stronie Xbox. Ograniczało się to do przywrócenia ustawień fabrycznych, które i tak nie pomagały.

W tym momencie popełniłem największy błąd w całej sprawie. Zamiast oddać konsolę z powrotem do Gamestop, zaufałem Xbox Support i męczyłem się przez kilka godzin z ich idiotycznymi sugestiami naprawy sprzętu w domu. Po tym czasie (początek grudnia) zostałem poproszony o wysłanie konsoli w celu naprawy. Niezwłocznie udałem się do Dublina w celu wysłania konsoli. Microsoft ją przyjął na gwarancji i szybko odesłał z powrotem. Odbieram (po świętach), rozpakowuję, znajduję w środku pismo, że wszystko jest w porządku i wystarczy się zalogować, ściągnąć gry i grać. Uruchamiam. "COŚ POSZŁO NIE TAK". Kod błędu: E105.

Poczułem się konkretnie oszukany, więc znów się kontaktuje z Xbox Support. I co? "Zrestartuj konsolę do ustawień fabrycznych". Mocno zdenerwowany przystałem na propozycję, choć wiedziałem, że i tak nie pomoże. Nic się nie zmieniło, więc doszliśmy do porozumienia, że z tej konsoli nic nie będzie i należy wymienić konsolę. Zlecenie utworzone 30.12.2017. Pobrano z mojej karty 581.45 EUR. W piątek 5 stycznia piszę czy konsola została już wysłana. Może trochę się pospieszyłem, ale po miesiącu bez działającej konsoli jestem bardzo zniecierpliwiony. Otrzymałem odpowiedź, że w magazynie brakuje konsol Project Scorpio i oczywiście "proszę czekać". Moja reakcja: za jakie grzechy.

Dałem im prawie tydzień. Dzisiaj (11.01.2018) znów odezwałem się do Xbox Support. Konsultant powiedział mi, że konsola nie została wysłana, bo nie mam wystarczających środków na karcie. Zerkam na konto bankowe, 581.45 EUR zwrócone. O co chodzi? Nie zdążyłem dokończyć myśli, a konsultant już zdążył napisać, że wszystko jest ok i jednak WYSTARCZY czekać. W tym momencie przypadkowo rozłączyłem się z konsultantem. Znów musiałem tłumaczyć innemu co i jak.

Nowy problem: "Pańskie zgłoszenie zawiera błędy. Musimy stworzyć zgłoszenie na nowo.". Szkoda gadać. Znowu muszę czekać.

Czy ktoś przechodził ostatnio przez Advance Exchange z Project Scorpio? Ile czasu to trwało? Czy jest coś co mogę zrobić, żeby zrekompensowali mi stracony czas?

EDIT: Konsola z Advance Exchange do mnie dojechała. Konsola tak jak każda inna wyświetliła po jednym dniu błąd E105 i od tej pory nawet nie chce się włączyć. Ręce opadają. Nie wiem co robić. Czuję się oszukany i okradziony z pieniędzy, które wydałem na konsolę i załatwianie spraw.
 
Ostatnia edycja:

akir

Xbox One
Xbox One
V.I.P
Pomocnik
Użytkownik
PSforum.pl
Uszkodzona masz? Jeśli tak odeślij ja raz jeszcze i tyle

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Michał Przybysz

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Uszkodzona masz? Jeśli tak odeślij ja raz jeszcze i tyle

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Nie doczytałeś chyba do końca. ;) czekam na konsolę do wymiany.
 

akir

Xbox One
Xbox One
V.I.P
Pomocnik
Użytkownik
PSforum.pl
Nie rozumiem tej wymiany, czemu płacisz?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Michał Przybysz

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Sami nie wiedzieli dlaczego pobrali mi kasę z konta. Bank i tak nie zatwierdził tej transakcji. Dzisiaj zrobili nowe zgłoszenie advance exchange, bo uważali, że w poprzednim były błędy choć było to robione przez ich konsultanta. Znowu kazali czekać. Ile? Sami nie wiedzą.
 

Kendzi76

Ryżownik
Ryżownik
Xbox One
Użytkownik
Świeżak
Wymiana powinna byc darmowa dziwne oO?
 

kuleczka91

Dziewczyna
Dziewczyna
Xbox One
Pomocnik
XBOX MANIAK
Użytkownik
Wymiana powinna byc darmowa dziwne oO?
Nie. Bo jest taka wymiana u nich, że oni Ci pobierają pełną kwotę za konsolę, wysyłają Ci nową z ich magazynu. Ty czekasz na tą nową, później odsyłasz tą starą uszkodzoną, a jak ta uszkodzona dotrze do nich to wtedy Ci zwracają fundusze na konto.
 

kristopher0725

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Czyli jak nie masz kasy to gwarancje sobie mozesz w du*# wsadzic? Sadzilbym sie.
 

Michał Przybysz

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
To prawda. Gdybym nie miał na koncie tylu pieniędzy to możliwe, że nawet nie pozwoliliby wymienić konsoli. Ogólnie rzecz biorąc najbardziej nie rozumiem jednego. Dlaczego nie mogłem po prostu wysłać wadliwej konsoli i dostać zwrot pieniędzy? A tak muszę czekać aż znajdą dla mnie jakiegoś refurbished project scorpio, bo aktualnie nawet nie mają ich na stanie i nie mogą wysłać. Śmiechu warte.
 

akir

Xbox One
Xbox One
V.I.P
Pomocnik
Użytkownik
PSforum.pl
Przynajmniej wydaje mi się ze to są dwie zupełnie inne wymiany. W Polsce jest też tak że można prosić o nową, stara się odsyła. Ja bym zrobił zgłoszenie online utworzył etykietę i odesłał ta uszkodzona. No chyba że w Irlandii dziś ks to w taki sposób

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Michał Przybysz

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Powiedziano mi, że taka typową reklamację mogę złożyć tylko w sklepie, w którym kupiłem konsolę. Polityka sklepu przewiduje 30 dni na zwrot. Microsoft może zaoferować mi tylko wymianę lub naprawę (która nic nie dała).
 

kiko80

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Nie mam aż takiej przygody ze skorpio ale też wysłałem do serwisu ale tylko kontroler. W 3 dni UPS dostarczył do Frankfurtu za darmo i od 21 grudnia czekam na kontroler wolny od wad.
 

Michał Przybysz

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
No to współczuję. Czy oni chociaż jakoś rekompensjują ten stracony czas? Ja działającej konsoli nie widziałem od początku grudnia.
 

kiko80

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Nie rekompensują
 

petroz

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
Jak otrzymasz konsolę i wszystko będzie działało, to napisz na support jeszcze raz, powiedz, że z ich winy straciłeś tyle czasu i żeby może ci dali Gold na 3 miechy albo coś. Nie zaszkodzi spróbować. Z doświadczenia wiem, że dla nich takie "bzdety" jak 3msc gold to żadna strata i przeważnie idą na rękę klientom.

P.S. Kiedyś miałem problem z zakupioną zawartością na XBL. Nie działała. Zwrócili mi kasę, a content na koncie został i po kilku miesiącach zaczął działać ;)
 

Michał Przybysz

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Gold mam wykupione na rok, więc mogliby chociaż zwrócić niewykorzystany czas. Tak zrobię.
 

goofyps

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Cześć,

W dniu premiery kupiłem Xbox One X Project Scorpio w sklepie Gamestop w Irlandii. Konsola już po jednym/dwóch tygodniach zaczęła non stop wyświetlać błąd E105. Oczywiście zacząłem od prób naprawienia tego problemu samemu poprzez troubleshooting na oficjalnej stronie Xbox. Ograniczało się to do przywrócenia ustawień fabrycznych, które i tak nie pomagały.

W tym momencie popełniłem największy błąd w całej sprawie. Zamiast oddać konsolę z powrotem do Gamestop, zaufałem Xbox Support i męczyłem się przez kilka godzin z ich idiotycznymi sugestiami naprawy sprzętu w domu. Po tym czasie (początek grudnia) zostałem poproszony o wysłanie konsoli w celu naprawy. Niezwłocznie udałem się do Dublina w celu wysłania konsoli. Microsoft ją przyjął na gwarancji i szybko odesłał z powrotem. Odbieram (po świętach), rozpakowuję, znajduję w środku pismo, że wszystko jest w porządku i wystarczy się zalogować, ściągnąć gry i grać. Uruchamiam. "COŚ POSZŁO NIE TAK". Kod błędu: E105.

Poczułem się konkretnie oszukany, więc znów się kontaktuje z Xbox Support. I co? "Zrestartuj konsolę do ustawień fabrycznych". Mocno zdenerwowany przystałem na propozycję, choć wiedziałem, że i tak nie pomoże. Nic się nie zmieniło, więc doszliśmy do porozumienia, że z tej konsoli nic nie będzie i należy wymienić konsolę. Zlecenie utworzone 30.12.2017. Pobrano z mojej karty 581.45 EUR. W piątek 5 stycznia piszę czy konsola została już wysłana. Może trochę się pospieszyłem, ale po miesiącu bez działającej konsoli jestem bardzo zniecierpliwiony. Otrzymałem odpowiedź, że w magazynie brakuje konsol Project Scorpio i oczywiście "proszę czekać". Moja reakcja: za jakie grzechy.

Dałem im prawie tydzień. Dzisiaj (11.01.2018) znów odezwałem się do Xbox Support. Konsultant powiedział mi, że konsola nie została wysłana, bo nie mam wystarczających środków na karcie. Zerkam na konto bankowe, 581.45 EUR zwrócone. O co chodzi? Nie zdążyłem dokończyć myśli, a konsultant już zdążył napisać, że wszystko jest ok i jednak WYSTARCZY czekać. W tym momencie przypadkowo rozłączyłem się z konsultantem. Znów musiałem tłumaczyć innemu co i jak.

Nowy problem: "Pańskie zgłoszenie zawiera błędy. Musimy stworzyć zgłoszenie na nowo.". Szkoda gadać. Znowu muszę czekać.

Czy ktoś przechodził ostatnio przez Advance Exchange z Project Scorpio? Ile czasu to trwało? Czy jest coś co mogę zrobić, żeby zrekompensowali mi stracony czas?
Jestem właśnie przy końcu "Advanced exchange" też miałem lekkie przeboje, ale już wszystko ok. Konsole zgłaszałem 23 grudnia i wybrałem ta metode naprawy, bo myślałem, że bedzie szybciej (nie tracę czasu na wysyłkę uszkodzonej). Konsola doszla do mnie dopiero w zeszły piatek z powodu braków na magazynie. Mimo, że w momencie zgłoszenia zostalem zapewniony, że są scorpio na magazynie.
Otrzymany egzemplarz też był uszkodzony, bo ma z tylu naklejkę serwisową. Nie przeszkadza mi to specjalnie, ważne, ze teraz działa.
No i dlatego pewnie czekasz. Dzisiaj swoją odsyłam, naprawią to może dostaniesz moją. ;)
A tak już całkiem poważnie. Limitowanych edycji nie opłaca się brać z Advanced exchange przez wspomniane braki i następnym razem juz na pewno bralbym klasyczna naprawę. Co innego zwykły XOX. Jak ma się wolną kasę na koncie, to jest to na pewno wygodniejsza i szybsza naprawa.
Po zakończeniu całej sprawy odezwe się na Support o golda, mysle, ze nie powinno z tym byc problemu.
 

Michał Przybysz

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Problem w tym, że jak wysyłałem do naprawy to go nie naprawili, a teraz czekam na wymianę.
 

kusy78

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Scorpio tak mają. Jest drugi temat na forum: błąd 105E czy jakoś tak. Tam opisałem mój przypadek. Dwie sztuki miałem trefne.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Michał Przybysz

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Do mnie już jedzie ten exchange. Mam nadzieję, że będzie działać.
 

Do góry Bottom