Dokładnie.
PS3 dawno temu przegoniła X'a w kwestii grafiki. Do tej pory Xbox nie dostał obiecanego Killzone Killera , do tej pory żadna gra na Xbox'a nie prezentuje poziomu Uncharted czy God of War.
Gry multiplatformowe to zupełnie inna bajka. Producent takiej gry przede wszystkim patrzy na koszta. Dlatego gra jest robiona na najłatwiejszą do programowania platformę , a później kod jest lekko modyfikowany , aby hulał na PS3 i PC.
Moim zdaniem gry multiplatformowe na X360 to swojego rodzaju ekskluziwy dla xboxa , bo są robione specjalnie pod bebechy X'a , jednak "ekzkluziwy" te wydają również na PS3 i PC gdzie cierpią mniejszy lub większy spadek jakości. Red Dead Redemption jest tego kolejnym przykładem. I tak R* nie postarało się i zrobiło tylko to konkretnie do nich należało , zrobili , sportowali grę. Xbox dostał grę z ładniejszą grafą.
Natomiast przykładem zupełnie odwrotnym , gdzie gra z PS3 ląduje na X360 jest Final Fantasdy XIII. Wszyscy widzielismy porównania i wszyscy znamy skutki sportowania gry na X360 - niska rozdzielczość , wycięta połowa gry , liniowy charakter gry , bo przecież na X360 trzeba by było zmieniać płytki ,a to wstyd w dzisiejszych czasach.
Jak widać kompromisów o wiele więcej niż w pierwszym wypadku i dlatego producenci nie praktykują wykorzystywania PS3 jako wiodącej platformy dla projektów.
Osobiście mam nadzieję , że zmienią zdanie , bo skoro użytkownikom Xbox'a nie przeszkadza niska rozdzielczość w grach i ilość płyt większa niż 1 , to dlaczego nie zrobić gry większej i ładniejszej ?
Wilk syty i owca cała.