Tomb Raider: Definitive Edition PS4 vs Xbox One

Azur

Xbox One
Xbox One
V.I.P
Użytkownik


Serwis Digital Foundry, przygotował dla nas kolejne porównanie, tym razem poszedł na warsztat odświeżony Tomb Raider.
W porównaniu, głównie rzuca się w oczy różnica w szybkości generowaniu obrazu (FPS). Co o tym myślicie ? proszę o subiektywne opinie, bez tak zwanego "Hejtu"...



Dla Xboxforum.pl /Azura
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

TheOFF

V.I.P
V.I.P
XBOX MANIAK
Użytkownik
Aż tak dużej różnicy nie widzę, pomiędzy 30 a 60FPS.
Gra wygląda całkiem ładnie, ładniej niż na currentgenach.
Jeśli gra się dobrze, gra dla mnie może działać w nawet 25FPS, tak jak to miało miejsce w GTA IV na X360.
 

xcorsten

Banned
Co tu można powiedzieć. Na ps4 więcej klatek. Tyle. Może to świadczyć o tym, że.. Albo nie bo zaraz gimbobojownicy mnie zjada od fanboyow

Wysłane z mojego SAMURAI10(QuadCore)
 

nemesis48s

Użytkownik
Użytkownik
Cytując M$ różnica jest niewielka,30 fps różnicy to jednak jest spora różnica
 

Cronos

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
Szczerze mówiąc też zbytnio różnicy nie widzę, ale to dokładniej w piątek sprawdzimy :)
 

peh

Banned
Aż tak dużej różnicy nie widzę, pomiędzy 30 a 60FPS.
hehe, wiedziałem że pojawi się taki komentarz. Już tłumacze dlaczego nie widzisz różnicy: dzieje się tak, bo filmiki działają tylko w 30 fps :) nawet jeśli po lewej stronei byłoby 1000fps nie zobaczysz różnicy na filmiku.
 

x-360klocek

Użytkownik
Użytkownik
hehe, wiedziałem że pojawi się taki komentarz. Już tłumacze dlaczego nie widzisz różnicy: dzieje się tak, bo filmiki działają tylko w 30 fps :) nawet jeśli po lewej stronei byłoby 1000fps nie zobaczysz różnicy na filmiku.
Miałem to samo napisać :D
 

maxoff

Użytkownik
Użytkownik
Dla komfortowego i płynnego grania wystarczy stałe 30 klatek/s stąd nie widać różnicy i pewnie żadnej różnicy (jeśli chodzi o płynność gry) się nie zauważy podczas samej rozgrywki na obydwu konsolach...
Killzone na PS4 także śmiga w 30 klatkach, choć czasem miałem spadki animacji więc jak widzicie te 30 klatek starcza.
Co prawda lepiej mieć zapas bo jak w przypadku Killzona gdy dużo działo się na ekranie animacja czasami "chrupła" także od przybytku głowa nie boli.
Trzeba jeszcze poczekać jak wyjdzie gra i porównać jakość textur, cieniowanie, oświetlenie oraz jakość antyaliasingu - bo z tego filmiku takich niuansów się nie odróżni.

Ach aż boję się co tu będzie zaraz się w tym że temacie dziać, jak fanboje jednej i drugiej konsoli zaczną hejtować na potęgę......
 

DJDIDO88

Użytkownik
Użytkownik
tylko że ten filmik jest obcięty z FPS na PS4 po przez YT.
Mogli by wrzucić taki oryginalnie zrobiony, bez kompresji wtedy było by widać znaczną różnicę
 

djcsm

Użytkownik
Użytkownik
Bez fanboyowania...
Obiektywnie: ps4 ma wiecej klatek, ale za to xone stabilniej trzyma swoj maksymalny pulap.
Dla przecietnego czlowieka roznica miedzy 30 a 60Hz jest niewielka, natomiast liczby mowia swoje.
Zastanawiam sie tylko, dlaczego xone nie jest zestrojone do generowania 60Hz obrazu, skoro na luzie trzyma te 30. I nie mowie tutaj o sprzecie, bo przypuszczam, ze ten dalby rade, tylko o tym, czy MS celowo zablokowal obraz do 30FPS zeby ten byl bardziej stabilny...

A teraz najlepszy myk: telewizory teraz maja po 100 Hz minimum (i wielokrotnosc tejze liczby), wiec nie ma znaczenia ile by tam fpsow w gre nie wrzucic, raz na jakis czas obraz straci jedna klatke :p
Bylo o tym przy aferze NTSC/PAL xone, kiedy to w europie okazalo sie ze obraz z TV podczas ogladania go w trybie PIP tracil co jakis czas klatki (ntsc to 30Hz, pal 25).
Tak czy siak, idziecie do kina, ogladacie tam filmy, jaracie sie plynnoscia, akcja itp itd... wiecie ile taki film ma FPS?
Standardowo 25 :) ba dumm tsss...

Szybki edit.
Tutaj porownanie FPSow 15->30->60
Imho - bez roznicy.
 

NikoBellic91

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
Nie no jest różnica po między 30 a 60 FPS, ale nie można mówić, że 30 FPS to pokaz slajdów. To wciąż płynna animacja i gra jest jak najbardziej grywalna przy tylu klatkach na sekundę.
 

slypluk

XBOX MANIAK
XBOX MANIAK
Użytkownik
Bez fanboyowania...
Obiektywnie: ps4 ma wiecej klatek, ale za to xone stabilniej trzyma swoj maksymalny pulap.
Dla przecietnego czlowieka roznica miedzy 30 a 60Hz jest niewielka, natomiast liczby mowia swoje.
Zastanawiam sie tylko, dlaczego xone nie jest zestrojone do generowania 60Hz obrazu, skoro na luzie trzyma te 30. I nie mowie tutaj o sprzecie, bo przypuszczam, ze ten dalby rade, tylko o tym, czy MS celowo zablokowal obraz do 30FPS zeby ten byl bardziej stabilny...

A teraz najlepszy myk: telewizory teraz maja po 100 Hz minimum (i wielokrotnosc tejze liczby), wiec nie ma znaczenia ile by tam fpsow w gre nie wrzucic, raz na jakis czas obraz straci jedna klatke :p
Bylo o tym przy aferze NTSC/PAL xone, kiedy to w europie okazalo sie ze obraz z TV podczas ogladania go w trybie PIP tracil co jakis czas klatki (ntsc to 30Hz, pal 25).
Tak czy siak, idziecie do kina, ogladacie tam filmy, jaracie sie plynnoscia, akcja itp itd... wiecie ile taki film ma FPS?
Standardowo 25 ba dumm tsss...

Szybki edit.
Tutaj porownanie FPSow 15->30->60
Imho - bez roznicy.
Ale namieszałeś, mylisz FPSy z HZ, normalnie masakra jakaś.
 

rafallo

Użytkownik
Użytkownik
Różnicy w SD i HD też nie widzicie w filmach? Albo lepiej, HD Ready a Full HD? To dla Was też bez różnicy? :)
ee nie żartujcie sobie. Teraz ps4 pokazuje, jaka jest jego moc, a za dwa lata lub przy exach odstawi w tyle MS moim zdaniem.
Jak gracie na CRT 27 cali to dla Was nie straszne 720p w xklocku, przecież i tak nie zauważycie różnicy pomiędzy 720p a 1080p
 

jaszczurka23

Użytkownik
Użytkownik
pytanie do znawców jeśli w tym tomb raider w wersji na xone zamontowany zostałby dysk ssd bardzo szybki gra w wersji cyfrowej np pobrana ze sklepu czy takie porównanie szybkości wyświetlania obrazu FPS w porównaniu do standardowego dysku w konsoli ps4 zmniejszyła by się jakoś czy to wcale nie ma wpływu?

ludzkie oko jest tak zbudowane ze w większości przypadków rejestruje obraz składający się z 24 klatek na sek jako płynny ruch różnica kilku klatek ponad 24> jest niemal niezauważalna
 

Do góry Bottom