Xbox One: Podkręcono procesor graficzny konsoli

BlindObserver

Użytkownik
Użytkownik
PS4 nie ma 50% większej wydajności w rzeczywistości tylko na papierze. Tylko kompletny laik może dodawać i odejmować sobie procenciki, bo każda gra indywidualnie i inaczej korzysta z GPU. Setki testów kart graficznych dowiodły, że ilość procesów, shaderów i innych ****reli nigdy nie idą w parze proporcjonalnie do wzrostu wydajności. Zatem PS4 faktycznie w rzeczywistości może mieć przewagę 20-30%, więcej nie. 20% przekłada się na kilka klatek więcej, zatem jeśli gra na X1 chodzi w stałych 30 klatkach, to PS4 może wyświetlić 6-10 klatek więcej. Na tym koniec większej wydajności. Przy stałych klatkach te kilka więcej w dla wielu nie zrobi różnicy.

Większa wydajność PS4 nie zapewni lepszych efektów, oświetlenia itp. M$ jest w stanie różnicę nadrobić w sterownikach i Direct X, którego PS4 nie obsługuje. Mówiąc inaczej w grach multiplatformowych różnica może być żadna lub niewielka. Inaczej wygląda sprawa w exach, bo te będą graficznie lepsze.

Dodatkowo nie wiadomo co z dodatkowymi rdzenami GCN. M$ mógł po prostu zlecić AMD ich wyłączenie. Wiesz co to oznacza dla overlockerów? To, że z czasem zablokowane rdzenie zostaną odblokowane i X1 dostanie pełne 12 tak, jak PS4
Proporcjonalnie nie, ale pokaż mi test, w którym GPU odpowiadające temu z XONE dogania te z PS4. Zakładając 20-30% różnicy jesteś w błędzie – jak możesz porównywać inną technikę transferu danych w obu konsolach? Nigdzie nie twierdzę, że 50% mocniejsze GPU da 50% więcej FPS, bo to fizycznie nie jest możliwe przy założeniu użycia tego samego procesora i różnych typów pamięci. Zaznaczam, że nadal moc obliczeniowa GPU PS4 będzie o te 44% wyższa i nie widzę tu żadnej nieścisłości. Co do tego niby braku różnic przy stałym framerate – o dropach pewnie nie słyszałeś? Gdzie drop FPS będzie pojawiać się częściej? Na karcie wydajniejszej czy na mniej wydajnej? Teoretyczna wydajność będzie mieć więc przeogromne znaczenie odnośnie płynności i chodzi mi tutaj głównie o multiplatformy, które zawsze są najgorzej zoptymalizowane.
Z rdzeniami GCN wiadomo – AMD od wypuszczenia unlocka HD 6950 nie wypuściło karty, którą dałoby się odblokować (a tamta dała taką możliwość tylko dlatego, bo miała identyczne PCB lub sekcję zasilania - to drugie w przypadku kilku niereferentów). Wszystkie są obecnie wycinane laserowo, nikt niczego nie blokuje. Nawet nowego Phenoma II X2 nie trafisz już unlocka. Co więcej – gdyby było tak, że MS zlecił AMD wyłączenie rdzeni (co jest fizycznie niemożliwe, ale o tym za chwilę), to dlaczego zamiast odblokować kolejne bloki, podkręca układ? :excitement: Kolejna sprawa – w sprzęcie takim jak konsola z chłodzeniem, sekcją zasilania i kontrolerami projektowanymi pod konkretną ilość jednostek wykonawczych każde odblokowanie spowoduje zwiększenie poboru energii, co przełoży się na wzrost wydzielanego ciepła. Nie wspominając już o pracy gier projektowanych pod mniejszą liczbę rdzeni – skoro były projektowana przykładowo pod np. 800 to jak mają wykorzystać 900. To nie PC. Trzeba być więc kompletnym laikiem, by twierdzić, że w ogóle będzie taka możliwość :02.47-tranquillity:
 

Do góry Bottom