1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Zwrot wadliwego xboxa one x i żądanie zwrotu gotówki?? Jak to ugryźć?? Miał ktoś podobny przypadek??

Temat na forum 'Konsola' rozpoczęty przez SeBaLy, Czerwiec 4, 2018.

  1. SeBaLy

    SeBaLy Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Lipiec 17, 2013
    Posty:
    71
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Płeć:
    Mężczyzna
    Witam, odkupiłem używaną konsole na allegro wraz z dowodem jego zakupu poprzedniego właściciela (faktura ze sklepu internetowego). Także konsola zdaję mi się posiada gwarancję microsoft jak i sklepu dobrze mówię??? Konsola straciła obraz po raz pierwszy sklep pokierował mnie abym oddał konsole do naprawy bezpośrednio do microsoftu więc konsole przesłałem do Frankfurtu. Konsola wróciła po czym po miesiącu znów wystąpił ten sam błąd znów konsola wysłana do Frankfurtu. Teraz moje pytanie orientuje się ktoś czy mogę żądać zwrotu gotówki(faktura poprzedniego właściciela) i po ilu takich zwrotach jako wada powtarzalna??? Rozumiem że sklep jest gwarantem to mam się zgłosić do niego czy jak?Miał ktoś podobny przypadek???
     
    Ostatnia edycja: Czerwiec 4, 2018
  2. Lotnik421 Xbox One

    Ja z swojej strony polecam
  3. petroz

    petroz Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 1, 2010
    Posty:
    1126
    Polubienia:
    610
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Trisity
    jedno słowo : rękojmia

    poszukaj, poczytaj i wszystko będzie jasne
     
  4. SeBaLy

    SeBaLy Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Lipiec 17, 2013
    Posty:
    71
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Płeć:
    Mężczyzna
    @petroz@petroz Tyle to ja wiem że z tytułu rękojmi mam reklamować a nie gwarancji ale nie mogę informacji znaleźć odnośnie tego czy jeżeli wysyłam bezpośrednio do microsoftu a on naprawia sprzęt i nie odsyła żadnej informacji co było zepsute tylko odsyła sprawny sprzęt i sytuacja się powtarza już drugi raz to jak to ugryźć aby sklep oddał pieniądze. Jakby to było takie proste nie było by tyle tematów odnośnie rękojmi/reklamacji w internecie. Doczytałem żeby reklamować z tytułu rękojmi i odstąpić od umowy należy wykazać że wada jest istotna więc czy brak obrazu podchodzi pod taką wadę jeżeli sytuacja jest już drugi raz???
     
    Ostatnia edycja: Czerwiec 4, 2018
  5. petroz

    petroz Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 1, 2010
    Posty:
    1126
    Polubienia:
    610
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Trisity
    Jeżeli odeslales do M$ to powolales się na gwarancję a nie na rękojmię. Rekojmia to odpowiedzialność sprzedającego (sklep) a nie producenta.

    Skoro len z ciebie i szukac ci się nie chce to ci streszcze jak powinna wyglądać reklamacja na prawach rekojmi:
    Składasz pismo z reklamacja na prawach rękojmi z opisem usterki i konkretnym roszczeniem względem sprzedawcy (naprawa/wymiana/zwrot/obniżenie ceny) i czekasz na rozpatrzenie 14 dni. W głębokim poważaniu masz sugestie sklepu o wysyłaniu towaru do producenta. Po odpowiedzi ze sklepu reagujesz adekwatnie do sytuacji i w razie konieczności dostarczasz sprzęt do sklepu. Czekasz na naprawe/zwrot etc.

    W przypadku naprawy, jeżeli towar przyjdzie i ponownie się zepsuje, piszesz reklamacje na prawach rękojmi z zadaniem zwrotu gotówki. Uzasadniasz aż, że jest to drugie uszkodzenie i nie mają prawa tego zakwestionować.

    Wszystko można wyczytać. Trzeba tylko poszukać.

    Edit: no brak obrazu to chyba istotną, bo sprzęt traci fundamentalna funkcjonalnosc, która jest dostarczanie interaktywnej rozrywki.

    Edit2: źle zrobiłeś, że się zasugerowales propozycja sklepu o wysyłce do M$. W ten sposób sklep umył łapki od tego zgłoszenia i poszło ono jako gwarancyjne.
     
    Tincu i SeBaLy lubią to.
  6. SeBaLy

    SeBaLy Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Lipiec 17, 2013
    Posty:
    71
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Płeć:
    Mężczyzna
    @petroz@petroz nie oceniaj jeżeli kogoś nie znasz bo na jakiej podstawie stwierdzasz że jestem leń to zacznijmy od tego że się pomyliłeś bo już szukałem tylko nie każdy te pseudo adwokacki język ogarnia. Czyli to że 2 razy został naprawiony rozumiem że nic nie dało bo jest to gwarancja producenta tak? Czy jednak wystosować prośbę do microsoftu aby napisał pisemnie że drugi raz wystąpiła ta sama wada??? I wtedy jeżeli się 3 raz zepsuje dołączyć tą notkę do reklamacji z tytułu rękojmi do sklepu czy nic to nie da ???
     
  7. petroz

    petroz Xbox One Xbox One Użytkownik

    Dołączył:
    Luty 1, 2010
    Posty:
    1126
    Polubienia:
    610
    Punkty za osiągnięcia:
    113
    Płeć:
    Mężczyzna
    Miasto:
    Trisity
    Nie wciskaj mi tutaj emo wypocin o ocenie osobowości i jaki to ty jesteś biedny, że nie potrafisz ogarnąć pseudo-adwokackiego języka, bo przy standardowym wyszukiwaniu w google:

    http://lmgtfy.com/?q=rękojmia

    Drugi link :

    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

    to łatwostrawna papka. Masz wszystko napisane czarno na białym i to językiem powszechnej polszczyzny, przystępnym dla przeciętnego Kowalskiego. Jeżeli nie chce ci się (no chyba, że nie potrafisz) wpisać jednego słowa w Google i przeczytać tego, co jest napisane w drugim linku, to wybacz, ale jesteś leń.

    Ale na bok spory, skoro masz konkretne pytanie, to proszę - konkretna odpowiedź:

    To były naprawy gwarancyjne, więc sprzedawca może je ująć w twoim zgłoszeniu reklamacyjnym (na prawach rękojmi) bądź nie. Wszystko zależy od sprzedającego. Możesz spróbować napisać reklamację na prawach rękojmi, w której opiszesz usterkę i napiszesz, że zgodnie z wcześniejszą sugestią sprzedającego, rozpocząłeś procedurę od roszczenia gwarancyjnego (wysyłając towar do producenta). Opisać, że procedura ta zwiodła i towar po naprawach psuł się ponownie, w ten sam sposób. W związku z tym zgłaszasz teraz reklamację na prawach rękojmi i w związku z kilkukrotnymi próbami naprawy gwarancyjnej i dalszej awaryjności sprzętu zgłaszasz żądanie wymiany towaru na nowy, pozbawiony wad bądź zwrot gotówki.

    Co dalej? Próbuj, nikt ci nie powie jak sprzedawca na to zareaguje i czy to zaneguje. Prawnie pierwsze zgłoszenie reklamacyjne może zakwestionować i zaproponować inną formę (naprawa/obniżenie ceny sprzedaży). Nie daj się zaszczuć, upieraj się przy swoim (w końcu rękojmia to twoje prawo) i w razie czego, jeżeli sprzedający będzie się stawiał zawsze możesz sprawę zgłosić do Rzecznika Praw Konsumenta, bądź zadzwonić do niego z prośbą o poradę. Jak napisałem - to twoje prawo i tak łatwo sprzedający się z tego nie może wywinąć.

    Co do samej procedury, to pisz zawsze zgłoszenia w formie oficjalnych pism jasno opisując usterki i precyzując swoje żądania, zawsze w 2 egzemplarzach z prośbą o potwierdzenie przyjęcia na egzemplarzu dla Ciebie. W ten sposób twórz dokumentację napraw i dzięki temu później jasno możesz się odnosić do poprzednich zgłoszeń.

    Powodzenia!
     
    Tincu i SeBaLy lubią to.
  8. SeBaLy

    SeBaLy Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Lipiec 17, 2013
    Posty:
    71
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Płeć:
    Mężczyzna
    I tu cie zadziwię bo tą stronę z twojego linku także przeczytałem i nie ogarnąłem gdyż więcej takich stron przeczytałem w tym stare strony z przed 2014 i się pogubiłem w tym temacie także leń nie jestem po prostu dostałem sprzeczne dane na ten temat także wolałem spytać na forum niż źle zrozumieć. Ale ok zostawmy spory na bok :). Dzięki serdeczne za wyjaśnienie w 100% kwestii rękojmi, napisałem notkę do microsoftu aby opisali pisemnie wadę tej usterki jak i poprzednią gdy xbox się zepsuje po raz 3 wyślę pismo do sprzedawcy i zareklamuję jako rękojmia. Pozdrawiam serdecznie.
     
    Ostatnia edycja: Czerwiec 5, 2018
  9. torawa

    torawa Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Maj 19, 2009
    Posty:
    68
    Polubienia:
    5
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Jasne, że prawnik reklamuje bełkot prawny jako prosty (a nie jest prosty nawet dla matematyka logika).

    W tym całym bełkocie nie ma słowa czy masz prawo do rękojmi, bo nie jesteś "Jan Kupujący z Zakupowa". Co niemal na pewno wykorzysta sprzedawca, prawo do rękojmi ma ten z Allegro. Na obrazku masz jak wypełnić kwitek i tam będą jego dane i to on powinien otrzymać pieniądze.

    https://prawo.money.pl/kodeks/cywilny/dzial-ii-rekojmia-za-wady/art-560
    W sposób OCZYWISTY nie jesteś kupujący od sklepu (jesteś kupujący od tego z Allegro więc z rękojmią do niego :) to go zmotywuje by on wyskoczył z nią do sklepu).
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/zagadnienia-ogolne/#faq36 - a tu kto to jest konsument.
     
  10. SeBaLy

    SeBaLy Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Lipiec 17, 2013
    Posty:
    71
    Polubienia:
    2
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Płeć:
    Mężczyzna
    Dzwoniłem już do rzecznika wyjaśnił mi sprawę :p. Czyli krótko mówiąc mogę reklamować z tytułu rękojmi ale u sprzedawcy z allegro czyli prywatnej osoby.
     
  11. Emil51

    Emil51 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Styczeń 23, 2018
    Posty:
    37
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Płeć:
    Mężczyzna
    Ja konsole wysyłałem 2 razy prosto do microsoftu i sie sypała po tygodniu max 2,raz wysłałem z tytułu rękojmi w sklepie i działa aż do dziś po tym zabiegu 3-4 miechy jest ok może to zbieg okoliczności ale na rekojmi bardziej sie postarali. ;p
     
  12. Gilban1

    Gilban1 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Marzec 17, 2011
    Posty:
    35
    Polubienia:
    3
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Generalnie Microsoft kasy nie odda. Można domagać się zwrotu gotówki tylko od sprzedawcy według polskiego prawa. Druga sprawa - sprawdź dlaczego tracisz obraz: Może być że się przegrzewa, bo jest za słabo wentylowana lub druga opcja podłącz konsolę do innego złącza HDMI w TV, może z TV jest coś nie tak i uszkadza konsolę.
     
  13. Emil51

    Emil51 Użytkownik Użytkownik Świeżak

    Dołączył:
    Styczeń 23, 2018
    Posty:
    37
    Polubienia:
    4
    Punkty za osiągnięcia:
    8
    Płeć:
    Mężczyzna
    Polecam też podpiac konsole innym kablem hdmi bo mi obraz migal jak kabel byl padniety z kompletu z konsola,można też sprawdzic czy w tv jest włączona opcja uhd color czy jakos tak czasem tez pomaga.
     

Wczytywanie...

Poleć forum