@petroz nie oceniaj jeżeli kogoś nie znasz bo na jakiej podstawie stwierdzasz że jestem leń to zacznijmy od tego że się pomyliłeś bo już szukałem tylko nie każdy te pseudo adwokacki język ogarnia. Czyli to że 2 razy został naprawiony rozumiem że nic nie dało bo jest to gwarancja producenta tak? Czy jednak wystosować prośbę do microsoftu aby napisał pisemnie że drugi raz wystąpiła ta sama wada??? I wtedy jeżeli się 3 raz zepsuje dołączyć tą notkę do reklamacji z tytułu rękojmi do sklepu czy nic to nie da ???
Nie wciskaj mi tutaj emo wypocin o ocenie osobowości i jaki to ty jesteś biedny, że nie potrafisz ogarnąć pseudo-adwokackiego języka, bo przy standardowym wyszukiwaniu w google:
http://lmgtfy.com/?q=rękojmia
Drugi link :
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
to łatwostrawna papka. Masz wszystko napisane czarno na białym i to językiem powszechnej polszczyzny, przystępnym dla przeciętnego Kowalskiego. Jeżeli nie chce ci się (no chyba, że nie potrafisz) wpisać jednego słowa w Google i przeczytać tego, co jest napisane w drugim linku, to wybacz, ale jesteś leń.
Ale na bok spory, skoro masz konkretne pytanie, to proszę - konkretna odpowiedź:
To były naprawy gwarancyjne, więc sprzedawca może je ująć w twoim zgłoszeniu reklamacyjnym (na prawach rękojmi) bądź nie. Wszystko zależy od sprzedającego. Możesz spróbować napisać reklamację na prawach rękojmi, w której opiszesz usterkę i napiszesz, że zgodnie z wcześniejszą sugestią sprzedającego, rozpocząłeś procedurę od roszczenia gwarancyjnego (wysyłając towar do producenta). Opisać, że procedura ta zwiodła i towar po naprawach psuł się ponownie, w ten sam sposób. W związku z tym zgłaszasz teraz reklamację na prawach rękojmi i w związku z kilkukrotnymi próbami naprawy gwarancyjnej i dalszej awaryjności sprzętu zgłaszasz żądanie wymiany towaru na nowy, pozbawiony wad bądź zwrot gotówki.
Co dalej? Próbuj, nikt ci nie powie jak sprzedawca na to zareaguje i czy to zaneguje. Prawnie pierwsze zgłoszenie reklamacyjne może zakwestionować i zaproponować inną formę (naprawa/obniżenie ceny sprzedaży). Nie daj się zaszczuć, upieraj się przy swoim (w końcu rękojmia to twoje prawo) i w razie czego, jeżeli sprzedający będzie się stawiał zawsze możesz sprawę zgłosić do Rzecznika Praw Konsumenta, bądź zadzwonić do niego z prośbą o poradę. Jak napisałem - to twoje prawo i tak łatwo sprzedający się z tego nie może wywinąć.
Co do samej procedury, to pisz zawsze zgłoszenia w formie oficjalnych pism jasno opisując usterki i precyzując swoje żądania, zawsze w 2 egzemplarzach z prośbą o potwierdzenie przyjęcia na egzemplarzu dla Ciebie. W ten sposób twórz dokumentację napraw i dzięki temu później jasno możesz się odnosić do poprzednich zgłoszeń.
Powodzenia!