Zwrot wadliwego xboxa one x i żądanie zwrotu gotówki?? Jak to ugryźć?? Miał ktoś podobny przypadek??

SeBaLy

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Witam, odkupiłem używaną konsole na allegro wraz z dowodem jego zakupu poprzedniego właściciela (faktura ze sklepu internetowego). Także konsola zdaję mi się posiada gwarancję microsoft jak i sklepu dobrze mówię??? Konsola straciła obraz po raz pierwszy sklep pokierował mnie abym oddał konsole do naprawy bezpośrednio do microsoftu więc konsole przesłałem do Frankfurtu. Konsola wróciła po czym po miesiącu znów wystąpił ten sam błąd znów konsola wysłana do Frankfurtu. Teraz moje pytanie orientuje się ktoś czy mogę żądać zwrotu gotówki(faktura poprzedniego właściciela) i po ilu takich zwrotach jako wada powtarzalna??? Rozumiem że sklep jest gwarantem to mam się zgłosić do niego czy jak?Miał ktoś podobny przypadek???
 
Ostatnia edycja:

petroz

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
jedno słowo : rękojmia

poszukaj, poczytaj i wszystko będzie jasne
 

SeBaLy

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
@petroz Tyle to ja wiem że z tytułu rękojmi mam reklamować a nie gwarancji ale nie mogę informacji znaleźć odnośnie tego czy jeżeli wysyłam bezpośrednio do microsoftu a on naprawia sprzęt i nie odsyła żadnej informacji co było zepsute tylko odsyła sprawny sprzęt i sytuacja się powtarza już drugi raz to jak to ugryźć aby sklep oddał pieniądze. Jakby to było takie proste nie było by tyle tematów odnośnie rękojmi/reklamacji w internecie. Doczytałem żeby reklamować z tytułu rękojmi i odstąpić od umowy należy wykazać że wada jest istotna więc czy brak obrazu podchodzi pod taką wadę jeżeli sytuacja jest już drugi raz???
 
Ostatnia edycja:

petroz

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
@petroz Tyle to ja wiem że z tytułu rękojmi mam reklamować a nie gwarancji ale nie mogę informacji znaleźć odnośnie tego czy jeżeli wysyłam bezpośrednio do microsoftu a on naprawia sprzęt i nie odsyła żadnej informacji co było zepsute tylko odsyła sprawny sprzęt i sytuacja się powtarza już drugi raz to jak to ugryźć aby sklep oddał pieniądze.
Jeżeli odeslales do M$ to powolales się na gwarancję a nie na rękojmię. Rekojmia to odpowiedzialność sprzedającego (sklep) a nie producenta.

Skoro len z ciebie i szukac ci się nie chce to ci streszcze jak powinna wyglądać reklamacja na prawach rekojmi:
Składasz pismo z reklamacja na prawach rękojmi z opisem usterki i konkretnym roszczeniem względem sprzedawcy (naprawa/wymiana/zwrot/obniżenie ceny) i czekasz na rozpatrzenie 14 dni. W głębokim poważaniu masz sugestie sklepu o wysyłaniu towaru do producenta. Po odpowiedzi ze sklepu reagujesz adekwatnie do sytuacji i w razie konieczności dostarczasz sprzęt do sklepu. Czekasz na naprawe/zwrot etc.

W przypadku naprawy, jeżeli towar przyjdzie i ponownie się zepsuje, piszesz reklamacje na prawach rękojmi z zadaniem zwrotu gotówki. Uzasadniasz aż, że jest to drugie uszkodzenie i nie mają prawa tego zakwestionować.

Wszystko można wyczytać. Trzeba tylko poszukać.

Edit: no brak obrazu to chyba istotną, bo sprzęt traci fundamentalna funkcjonalnosc, która jest dostarczanie interaktywnej rozrywki.

Edit2: źle zrobiłeś, że się zasugerowales propozycja sklepu o wysyłce do M$. W ten sposób sklep umył łapki od tego zgłoszenia i poszło ono jako gwarancyjne.
 

SeBaLy

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
@petroz nie oceniaj jeżeli kogoś nie znasz bo na jakiej podstawie stwierdzasz że jestem leń to zacznijmy od tego że się pomyliłeś bo już szukałem tylko nie każdy te pseudo adwokacki język ogarnia. Czyli to że 2 razy został naprawiony rozumiem że nic nie dało bo jest to gwarancja producenta tak? Czy jednak wystosować prośbę do microsoftu aby napisał pisemnie że drugi raz wystąpiła ta sama wada??? I wtedy jeżeli się 3 raz zepsuje dołączyć tą notkę do reklamacji z tytułu rękojmi do sklepu czy nic to nie da ???
 

petroz

Xbox One
Xbox One
Użytkownik
@petroz nie oceniaj jeżeli kogoś nie znasz bo na jakiej podstawie stwierdzasz że jestem leń to zacznijmy od tego że się pomyliłeś bo już szukałem tylko nie każdy te pseudo adwokacki język ogarnia. Czyli to że 2 razy został naprawiony rozumiem że nic nie dało bo jest to gwarancja producenta tak? Czy jednak wystosować prośbę do microsoftu aby napisał pisemnie że drugi raz wystąpiła ta sama wada??? I wtedy jeżeli się 3 raz zepsuje dołączyć tą notkę do reklamacji z tytułu rękojmi do sklepu czy nic to nie da ???
Nie wciskaj mi tutaj emo wypocin o ocenie osobowości i jaki to ty jesteś biedny, że nie potrafisz ogarnąć pseudo-adwokackiego języka, bo przy standardowym wyszukiwaniu w google:

http://lmgtfy.com/?q=rękojmia

Drugi link :

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

to łatwostrawna papka. Masz wszystko napisane czarno na białym i to językiem powszechnej polszczyzny, przystępnym dla przeciętnego Kowalskiego. Jeżeli nie chce ci się (no chyba, że nie potrafisz) wpisać jednego słowa w Google i przeczytać tego, co jest napisane w drugim linku, to wybacz, ale jesteś leń.

Ale na bok spory, skoro masz konkretne pytanie, to proszę - konkretna odpowiedź:

To były naprawy gwarancyjne, więc sprzedawca może je ująć w twoim zgłoszeniu reklamacyjnym (na prawach rękojmi) bądź nie. Wszystko zależy od sprzedającego. Możesz spróbować napisać reklamację na prawach rękojmi, w której opiszesz usterkę i napiszesz, że zgodnie z wcześniejszą sugestią sprzedającego, rozpocząłeś procedurę od roszczenia gwarancyjnego (wysyłając towar do producenta). Opisać, że procedura ta zwiodła i towar po naprawach psuł się ponownie, w ten sam sposób. W związku z tym zgłaszasz teraz reklamację na prawach rękojmi i w związku z kilkukrotnymi próbami naprawy gwarancyjnej i dalszej awaryjności sprzętu zgłaszasz żądanie wymiany towaru na nowy, pozbawiony wad bądź zwrot gotówki.

Co dalej? Próbuj, nikt ci nie powie jak sprzedawca na to zareaguje i czy to zaneguje. Prawnie pierwsze zgłoszenie reklamacyjne może zakwestionować i zaproponować inną formę (naprawa/obniżenie ceny sprzedaży). Nie daj się zaszczuć, upieraj się przy swoim (w końcu rękojmia to twoje prawo) i w razie czego, jeżeli sprzedający będzie się stawiał zawsze możesz sprawę zgłosić do Rzecznika Praw Konsumenta, bądź zadzwonić do niego z prośbą o poradę. Jak napisałem - to twoje prawo i tak łatwo sprzedający się z tego nie może wywinąć.

Co do samej procedury, to pisz zawsze zgłoszenia w formie oficjalnych pism jasno opisując usterki i precyzując swoje żądania, zawsze w 2 egzemplarzach z prośbą o potwierdzenie przyjęcia na egzemplarzu dla Ciebie. W ten sposób twórz dokumentację napraw i dzięki temu później jasno możesz się odnosić do poprzednich zgłoszeń.

Powodzenia!
 

SeBaLy

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
I tu cie zadziwię bo tą stronę z twojego linku także przeczytałem i nie ogarnąłem gdyż więcej takich stron przeczytałem w tym stare strony z przed 2014 i się pogubiłem w tym temacie także leń nie jestem po prostu dostałem sprzeczne dane na ten temat także wolałem spytać na forum niż źle zrozumieć. Ale ok zostawmy spory na bok :). Dzięki serdeczne za wyjaśnienie w 100% kwestii rękojmi, napisałem notkę do microsoftu aby opisali pisemnie wadę tej usterki jak i poprzednią gdy xbox się zepsuje po raz 3 wyślę pismo do sprzedawcy i zareklamuję jako rękojmia. Pozdrawiam serdecznie.
 
Ostatnia edycja:

torawa

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
twojego linku także przeczytałem i nie ogarnąłem
Jasne, że prawnik reklamuje bełkot prawny jako prosty (a nie jest prosty nawet dla matematyka logika).

W tym całym bełkocie nie ma słowa czy masz prawo do rękojmi, bo nie jesteś "Jan Kupujący z Zakupowa". Co niemal na pewno wykorzysta sprzedawca, prawo do rękojmi ma ten z Allegro. Na obrazku masz jak wypełnić kwitek i tam będą jego dane i to on powinien otrzymać pieniądze.

https://prawo.money.pl/kodeks/cywilny/dzial-ii-rekojmia-za-wady/art-560
W sposób OCZYWISTY nie jesteś kupujący od sklepu (jesteś kupujący od tego z Allegro więc z rękojmią do niego :) to go zmotywuje by on wyskoczył z nią do sklepu).
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/zagadnienia-ogolne/#faq36 - a tu kto to jest konsument.
 

SeBaLy

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Dzwoniłem już do rzecznika wyjaśnił mi sprawę :p. Czyli krótko mówiąc mogę reklamować z tytułu rękojmi ale u sprzedawcy z allegro czyli prywatnej osoby.
 

Emil51

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Ja konsole wysyłałem 2 razy prosto do microsoftu i sie sypała po tygodniu max 2,raz wysłałem z tytułu rękojmi w sklepie i działa aż do dziś po tym zabiegu 3-4 miechy jest ok może to zbieg okoliczności ale na rekojmi bardziej sie postarali. ;p
 

Gilban1

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Dzwoniłem już do rzecznika wyjaśnił mi sprawę :p. Czyli krótko mówiąc mogę reklamować z tytułu rękojmi ale u sprzedawcy z allegro czyli prywatnej osoby.
Generalnie Microsoft kasy nie odda. Można domagać się zwrotu gotówki tylko od sprzedawcy według polskiego prawa. Druga sprawa - sprawdź dlaczego tracisz obraz: Może być że się przegrzewa, bo jest za słabo wentylowana lub druga opcja podłącz konsolę do innego złącza HDMI w TV, może z TV jest coś nie tak i uszkadza konsolę.
 

Emil51

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Polecam też podpiac konsole innym kablem hdmi bo mi obraz migal jak kabel byl padniety z kompletu z konsola,można też sprawdzic czy w tv jest włączona opcja uhd color czy jakos tak czasem tez pomaga.
 

SeBaLy

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Udręki z Microsoft-em ciąg dalszy. Konsola poszła 2gi raz na gwarancje do microsoftu, uprzejmie poprosiłem o wysłanie potwierdzenia co naprawiali i oczywiście olali sprawę. O dziwo odesłali xboxa one x ze zmienionym numerem seryjnym, lecz czy coś naprawiali to nie wiem gdyż specjalnie zaznaczyłem na obudowie kreskę i wróciła z tym samym zaznaczeniem, jak ze środkiem to nie wiem ale znów zanika obraz i jak to ugryźć. Znów dali 2 lata na gwarancje ale co z tego jak ten sam wkoło problem:/. Czy mogę jakoś na nich wpłynąć czy nie ma szans i dobra wola co zrobią na gwarancji. To że zadzwonię na infolinię i zażądam wymiane płyty głównej coś da??? Dzwoniłem do profesjonalnego serwisu konsol i poradzili naciskać na microsoft gdyż jest to podobno problem z przesyłem danych pomiędzy procesorem a kośćmi pamięci także piszą że najczęściej płyta główna do wymiany ehhh :// P.S. co to jest Repair warranty(screen)
bo kończy mi się 19 września czy to nie jest czasem rękojmia z ich strony bo może by tak załatwił żeby mi tą płytę wymenili???
<a href=https://zapodaj.net/0693f8f1576d5.jpg.html>gwarancja.jpg</a>
 
Ostatnia edycja:

Emil51

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
a w tv masz wlaczone uhd color? i czy na konsoli jest wyłączona opcja ycc w wyswietlaniu bo może przez to znikac obraz
ale mi sie robilo ze obraz robil sie czarny przez to ze nie mialem ustawionego w tv uhd color i migalo oraz robil sie czarny ekran.
 

SeBaLy

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
@Emil51 mam tv 4k i w ustawieniach 4k na konsoli mam wszystko dobrze (zielone znaczki przy każdej opcji). Mi po prostu zanika obraz, wyskakują czasem artefakty obrazu (coś jak martwe piksele) po czasie ustaje i znów to samo aż obraz znika na zawsze i jest sam dźwięk, skoro microsoft wymienił mi numer seryjny znaczy że coś tam grzebał bo na nowo mam gwarancje na 2 lata a z poprzednim numerem seryjnym kończy mi się w lutym 2019. Co to jest Repair warranty czy to rękojmia bo jak tak to bym od razu zgłosił że obraz znów zaczyna zanikać. W tv mam ustawione wyjście na ultra hd deep colour w konsoli mam wyłączoną opcję YCC 4:2:2 (czyli odznaczoną).
 
Ostatnia edycja:

Emil51

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
Rekojmie możesz tylko przez sklep zrobić i dostajesz specjalny kwit,że wysłane z tytułu rekojmi jeśli nie zrobiłeś tego to maja prawo conajmiej 2 razy naprawiać jeszcze.

Ps.mi na zwykłej gwarancji naprawiali z 3 razy jak tylko wziełem z tytułu rekojmi 1raz była lipa 2 raz już zrobili tak,że wszystko działa pare miesięcy.
 

SeBaLy

Użytkownik
Użytkownik
Świeżak
@Emil51 Tylko ze ja kupowalem z allegro od prywatnej osoby bo tak to bym z rekojmi reklamowal juz dawno ale rzecznik mowil ze ja reklamowac w sklepie nie moge bo faktura nie na mnie.
 

Do góry Bottom