Wiedźmin 3 – 60 FPS nie dla konsol. CD Projekt RED odpowiada dlaczego

-=SETH=-

-= XBOX GOD =-
Członek Załogi
Administrator
XBF
Super Moderator
Xbox One
V.I.P
Pomocnik
XBOX MANIAK
Game Master
Liga XboxForum.pl
Achievement Hunter
PSforum.pl


Wiedźmin 3: Dziki Gon nie będzie działał w 60 FPS na PlayStation 4 i Xboksie One, co nie jest ani specjalnym zaskoczeniem ani też żadną nowiną, ale tym razem studio CD Projekt RED wyjaśnia dlaczego. Czy jest to spowodowane tylko ograniczeniami konsol obecnej generacji, czy może twórcy mają inne priorytety?

O tym, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie wyświetlany w 30 klatkach na sekundę zarówno na PlayStation 4, jak i Xboksie One, wiemy od końca 2013 roku. Wtedy Balázs Török, jeden z głównych programistów w CD Projekt RED, zdradził, że studio celuje właśnie w tyle klatek na sekundę, przedkładając jakość grafiki nad wydajność. Obecnie wiemy też, że gra zadziała w rozdzielczości 1080p na PlayStation 4 i 900p na Xboksie One. Osiągnięcie 60 FPS nie jest rzeczą niemożliwą, ale wielu producentów – podobnie jak rodzimy zespół deweloperski – stawia na doznania wizualne, a biorąc pod uwagę obszerność i złożoność świata Wiedźmina 3, trudno było oczekiwać innego rezultatu. Ale czy chodzi zatem o ograniczenia, jakie nakładają na deweloperów konsole obecnej generacji, czy może nie tylko? O odpowiedź na pytanie o to, czy twórcy zweryfikowali swoje cele dotyczące wydajności, pokusił się Michał Krzemiński, starszy producent artystyczny w CD Projekt RED:

Nie patrzymy na to w ten sposób. Gdy masz wizję stworzenia RPG-a, który wywrze na graczu długotrwałe wrażenie, to nie myślisz w kategoriach rozdzielczości czy klatek na sekundę. Myślisz za to o przygodzie, żyjącym świecie, w którym będzie można wiele zrobić. Aspekty techniczne nie są aż tak znaczące, co jednak nie jest równoznaczne z tym, że nie celujemy w świetną oprawę wizualną.

Krótko mówiąc, kwestie dotyczące grafiki i wydajności są ważne, ale twórcy skupiają się przede wszystkim na tym, co najważniejsze w RPG-ach, i, co również należy podkreślić, ogromnym świecie gry, jakiego jeszcze w tytułach studia CD Projekt RED nie widzieliśmy (to wymaga też więcej czasu na wyeliminowanie błędów). Trudno więc dziwić się priorytetom dewelopera. W końcu dla większości graczy liczy się to, w jak daną grę się gra i jaką oferuje zawartość, a nie jak dana gra wygląda. Oczywiście wszystko ma swoje granice i oczekiwania względem oprawy wizualnej nie należą do najniższych, dlatego też zrozumiałe jest to, że jej jakość liczy się bardziej niż liczba klatek na sekundę. W końcu zwiększenie wydajności na konsolach byłoby równoznaczne z większymi cięciami w grafice. Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie zresztą też wymagający dla naszych pecetów, o czym możecie przekonać się, zaglądając do oficjalnych wymagań sprzętowych.

Premiera jednej z najbardziej oczekiwanych gier została ustalona – po kilku opóźnieniach – na 19 maja 2015 roku. Mamy nadzieję, że tym razem studio CD Projekt dotrzyma obietnicy i Wiedźmin 3: Dziki Gon faktycznie nie zaliczy więcej poślizgów. Docelowymi platformami sprzętowymi są PC oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One.

 

Quertin

Użytkownik
Użytkownik
Myślę, że nie będzie mi to przeszkadzało. 60fps to jest jedna z najmniej ważnych dla mnie zalet danej gry. Ważne aby było stałe 30 kl/s i 1080p.
 

dracoag

Użytkownik
Użytkownik
Brak fullHD na XO obnaża jej słabość...
 

maxoff

Użytkownik
Użytkownik
Ale kogo takie newsy jeszcze rajcują ?!?
Nawet gdyby Wiedźmin 3 był wydany na PEGAZUS'a to i tak nikt nie zwracał uwagi na grafikę - bo przecież liczy się fabuła i grywalność, a my mamy zaledwie XXI wiek... czy nie mam racji ?
Ale tak na poważnie to szkoda że te nasze nextgeny mają nextgena tylko w nazwie, szkoda, szkoda ale cóż, żyć trzeba dalej...
 

TheOFF

V.I.P
V.I.P
XBOX MANIAK
Użytkownik
W 100% popdpisuję się pod Twoimi słowami maxoff.
Jestem dokładnie tego samego zdania.
 

Do góry Bottom