D
Deleted member 50854
Guest
To jasne - Microsoft wykupił ekskluzywność. Warto jednak dowiedzieć się, co o tym posunięciu sądzi Markus Maki z Remedy, który przy okazji zdradził parę ciekawych informacji o produkcji Alana Wake'a.
Gra miała pierwotnie pojawić się na wszystkie trzy platformy, PC, PlayStation 3 i Xboksa 360. Taka ilość sprzętów docelowych sprawiała ekipie prawdziwy ból głowy. Chodziło przede wszystkim o kwestie techniczne i stworzenie silnika śmigającego na każdym sprzęcie. Sprawa była istotna, bo nad enginem na początku dewelopingu pracowało raptem osiem osób. Były to czasy debiutów PS3 i X360 na rynku, Remedy nie chciało więc kupować jeszcze nie sprawdzonych silników graficznych. Sprawę rozwiązał Microsoft - wykupił u studia ekskluzywność. Wątpliwości związane z technologią zastąpiły wtedy obawy o biznesowe powodzenie całego projektu. Wyłączność ma swoje zalety, ale znacznie ogranicza dostępność gry.
Z perspektywy niecałego roku możemy powiedzieć, że Alan Wake nie zdołał się zbytnio wybić. Sprzedaż niewiele przekraczająca milion egzemplarzy nie jest dużym wynikiem, nawet w porównaniu do exclusive'ów na inne platformy.
Markus Maki mówi jednak, że studio zawsze chciało osiągnąć ambitne cele. Właśnie na nich koncentrowano 100% działań, dlatego też w grze nie ma np. multiplayera. Ten mimo małych "ambicji" przyciąga tysiące nowych graczy. A implementacja tego trybu w pozornie singlowych seriach typu Uncharted, BioShock czy Assassin's Creed udowadnia, że tryb wieloosobowy sprawdza się w najróżniejszych gatunkach.
Maki przyznał też, że strach przed kupnem jeszcze niesprawdzonego silnika od dewelopera third-party nie był dobrym rozwiązaniem. Wtedy wychodzono z założenia, że silnik bez "gry-wizytówki" nie jest godny zaufania. Wkrótce konkurencja pokazała jednak na co stać ich technologię. Możemy się domyślać, że chodzi np. o premierę Gears of War. Deweloper przyznaje, że pod względem technologicznym zostali całkiem szybko pokonani, choć nadal jest dumny z efektów świetlnych.
[Źródło: qj]
â˘â˘ Dlaczego Alan Wake pojawiĹ siÄ tylko na Xboksie 360? | => Gamezilla.pl
Gra miała pierwotnie pojawić się na wszystkie trzy platformy, PC, PlayStation 3 i Xboksa 360. Taka ilość sprzętów docelowych sprawiała ekipie prawdziwy ból głowy. Chodziło przede wszystkim o kwestie techniczne i stworzenie silnika śmigającego na każdym sprzęcie. Sprawa była istotna, bo nad enginem na początku dewelopingu pracowało raptem osiem osób. Były to czasy debiutów PS3 i X360 na rynku, Remedy nie chciało więc kupować jeszcze nie sprawdzonych silników graficznych. Sprawę rozwiązał Microsoft - wykupił u studia ekskluzywność. Wątpliwości związane z technologią zastąpiły wtedy obawy o biznesowe powodzenie całego projektu. Wyłączność ma swoje zalety, ale znacznie ogranicza dostępność gry.
Z perspektywy niecałego roku możemy powiedzieć, że Alan Wake nie zdołał się zbytnio wybić. Sprzedaż niewiele przekraczająca milion egzemplarzy nie jest dużym wynikiem, nawet w porównaniu do exclusive'ów na inne platformy.
Markus Maki mówi jednak, że studio zawsze chciało osiągnąć ambitne cele. Właśnie na nich koncentrowano 100% działań, dlatego też w grze nie ma np. multiplayera. Ten mimo małych "ambicji" przyciąga tysiące nowych graczy. A implementacja tego trybu w pozornie singlowych seriach typu Uncharted, BioShock czy Assassin's Creed udowadnia, że tryb wieloosobowy sprawdza się w najróżniejszych gatunkach.
Maki przyznał też, że strach przed kupnem jeszcze niesprawdzonego silnika od dewelopera third-party nie był dobrym rozwiązaniem. Wtedy wychodzono z założenia, że silnik bez "gry-wizytówki" nie jest godny zaufania. Wkrótce konkurencja pokazała jednak na co stać ich technologię. Możemy się domyślać, że chodzi np. o premierę Gears of War. Deweloper przyznaje, że pod względem technologicznym zostali całkiem szybko pokonani, choć nadal jest dumny z efektów świetlnych.
[Źródło: qj]
â˘â˘ Dlaczego Alan Wake pojawiĹ siÄ tylko na Xboksie 360? | => Gamezilla.pl